|
|
החטיפה
|
|
מה אפשר להגיד ולעשות לאחר הבשורה הנוראה מה נאמר ונגיד?
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה,
במישור הפרטי התשובה היא אחת ובמישור הכלל ישראלית התשובה היא אחת:
במישור הכלל ישראלי כל צרה שהיתה לאומה ב250 שנה האחרונות הפכה מנוף גדול לגאולה. והרוצה יתרשם ויעיין בספר התגלות שער הרביעי. כדוגמא רבינו, הרב צבי יהודה, אמר שהשואה גרמה לתקומה ומלחמת ששת הימים גרמה לאחיזתנו בירושלים ומלחמת יום כיפור יצרה את גוש אמונים וההתיישבות בכל רחבי יש''ע. בדרך זו ניתן לראות את כל מהלך גאולתנו. אין בדברים אלו אמירה שאנו רוצים בשואה או במלחמת ששת הימים או במלחמת יום כיפור. זה מעשה ד' יתברך ונפלאות דרכי הבורא שהוא יוצר את הטהרה מטומאה. לבורא אי-אפשר לומר ''מותר'' אבל הוא הבעלים הוא וזאת התביעה שאמר כבר שלמה המלך וזאת החוקה שהוא חקק בעולם.
ובמישור הפרטי: קיים כאב של אמא, של אבא, של חברים עקב אבדן. בזו אנו חייבים לנחם, לעודד, לחמול ולחבק. כאבם הוא כאבנו. אנו נזקקים להזדהות, ל''ואהבת לרעך כמוך''. אנשי מופת כמו שראינו אצל שלושת האמהות ושלושת האבות הפכו את הכאב הפרטי שלהם לאהבה גדולה ולחיזוק גדול אבל בזה לא ניתן לבא בתביעה אליהם אלא כל אחד לפי מעלו ויכולתו ותיקונו. צרות נוצרו בעולם כדי להפוך אותם לאוצרות. רק צריך להוסיף א' של אהבה וא' של אמונה.
צריך גם לסייג במילה אחת, לא במאמר קטן אלא במאמר מודגש שאין אנו רואי חשבונות של הקב''ה לדעת למה הוא עושה את זה ולמה הוא עושה את זה שכן אין לנו נביאים בדור ובכל אופן אומר הרמב''ם בתחילת הלכות תענית שכשקורית צרה ואנו אומרים שהיא מקרה של הטבע הרי זה אכזריות - שהרי ''אם תלכו עימי בקרי והלכתי עמכם בחמת קרי'', שכן ראוי שנשדרג את עצמנו להתעלות ולהבנות ולבנות כל אחד לפי מה שחש הוא שזה התיקון שלו בעולם.
כל טוב, בשורות טובות
הרב שמואל יניב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
החטיפה
|
|
|
|
|
|
|
|
|