|
|
אמונה בחזרה לעבודת המקדש
|
|
שלום הרב
אני חופר אצלי פנימה כבר הרבה זמן, ואני נאלץ להודות, ביני לבין עצמי, שאני לא מאמין באמת בחזרה למקדש ועבודת כהנים וקרבנות.
זה נובע ממספר נקודות.
כי תולדות עם ישראל מלמדות שהימצאות המקדש, מעמד הכהונה, עבודת הקרבנות הובילו פעם אחר פעם לשחיתות ולא לקודש.
כי אמונתנו מכילה היום יסודות רבים, שעבודת מקדש וקרבנות לא רלוונטיות אליה כלל. כגון, שהקב"ה שומע תפילה בכל מקום, שעבודת קודש לא צריכה לעבור דרך גוף או אדם אלא ישירות לקב"ה. אפשר גם למנות את הנושא של צמחונות, למרות שרובנו עדיין אוכל בשר.
כי אנחנו חיים היום בעולם דתי המורכב מגוונים רבים, ומאמינים שאין דרך אחת בעבודת ה'. בעוד שבתקופת המקדש נאסרו הבמות וכולם היו חייבים לעבוד בצורה זהה, דרך המקדש. והנביא חוזר שוב ושוב על הבעייתיות הרבה של "רק הבמות לא סרו". כלומר עבודת ה' צריכה להיות אחידה ולא אישית.
שאלתי היא - עד כמה בעצם חמור לחשוב שלא רלוונטי לגביי נושא המקדש והקורבנות, וכן אולי כל מה שכתבתי שגוי?
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
שאלתך למעשה נחלקת לשני נושאים:
נושא אחד הוא האם ניתן לקרב את נושאי הקורבנות לעולמנו הרוחני. זהו נושא שכתבתי עליו הרבה מאוד, והוא נמצא באתר הזה פעמים רבות. אחד המקומות שאני מציע לקרוא בהקשר זה הוא
http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=8028
נושא שני הוא מה מקומו של אדם שלא מאמין בשיבת הקורבנות. נראה לי כי יהיה נכון עתה להותיר את השאלה הזו פתוחה מבחינתך, לאמור: לא להכריע האם יהיו קורבנות או לא; לא לומר לעצמך כי אתה מכריע שחלק גדול מהתורה לא רלוונטי. אלא לומר לעצמך את האמת הפשוטה: כעת אין לי יכולת להתקשר לרעיון הקורבנות, ואפשר שיש קשר בין העובדה הזו לבין אי- היכולת המעשית כעת לממש את הקורבנות. ביום שהם יתחדשו - אפשר שיהיה אחרת, ואפשר שאז תבוא שעתה של ההתמודדות הקשה.
האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
אמונה בחזרה לעבודת המקדש
|
|
|
|
|
|
|
|
|