יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » חייבים לדבר על זה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

חייבים לדבר על זה!!!

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בי"ד בכסלו התשע"ד
מצ"ב מכתב כואב ועצוב שקיבלתי אתמול בלילה בעקבות השתלמות שהעברתי בנושא.
רק שנבין עד כמה חייבים לדבר.. (המכתב אותנטי לחלוטין רק השמטתי פרטים אישיים)



התשובה: חייבים לדבר על זה
שעורי החינוך המיני
אני נערה בת.. בוגרת החינוך הדתי. נושא החינוך המיני מעסיק אותי זה זמן רב והחלטתי להעלות את הדברים על הכתב. אני מקווה שמילים אלו יועילו במשהו לתיקון.

הורים יקרים ומורות יקרות, חשוב לי שתבינו שחוסר הדיבור לא מעלים את הדברים ולא פותר אותם, אלא הופך אותם למורכבים וקשים יותר. אבא שלי אמר משפט: ''ככל שהדברים חשובים יותר, פחות מלמדים אותם בבית הספר'' החוסר בדיבור מצדכם מחנכים יקרים, ומצד הורי, הביא אותי ללמוד בצורה מעוותת מספרים/אינטרנט וכו' ולהתמודד עם היצרים שלי בצורה כואבת תוך מחשבה שמשהו אצלי לא בסדר. הבינו, ככל שהנושא ילמד בצורה פשוטה וטבעית יותר, כך נוכל אנחנו להתמודד איתו בצורה טבעית כמו שמתמודדים עם כל היצרים והדחפים שיש לנו בכל נושא שהוא. והכי חשוב, נלמד כיצד קשר ונישואין יכולים להיות מופלאים. על כן, הכנתי איזה מערך שיעורים מתומצת שהייתי רוצה שילמד... (כאן הופיעה רשימת נושאים)

את ידיעותי המעטות על הנושא רכשתי בעצמי במספרים/אינטרנט וחברים. השעור הראשון והיחיד בנושא היה בכיתה ו על המחזור החודשי. אינני זוכרת שעור מסודר על רביה/בגרות הגבר או הולדה. נושאים אלו הפכו טאבו עם השנים. תמימה הייתי ואפילו עם חברותי כמעט שלא דנתי בנושא. הקושי הגדול הגיע עם ספרי הנוער שקראתי. הם עוררו בי את הרצון לאוננות (לא היה לי מושג שכך זה נקרא) ובכל פעם התמודדתי עם הרצון, עם הכישלון ועם ההשפלה. לא היה לי מושג על התופעה הטבעית והייתי בטוחה שאני בעייתית. בלי שיגידו לי הרגשתי שזה אסור, אבל הדחף היה חזק ממני. בכיתה ט' היה לי חבר, חבר טוב. לראשונה התמודדתי עם ניגוד תורני. בין איסור הנגיעה לרצון לגעת. הוא לימד אותי כמה דברים, ביניהם על אוננות. הוא היחיד שהסביר לי את התופעה הפיזית הזו וגרם לי להבין שאני כלל לא יחידה. וראו איזה פלא- עם ההבנה ההתמודדות נעשתה קלה הרבה יותר. דברים רבים אני לומדת, על מין, סמים והתאבדות. אך, אני מניחה שהיה קל יותר ללמוד אותם בעזרתכם.
הבינו, מורים יקרים, חוסר הדיבור לא גורם לדברים להיפתר או לא להיות. ההיפך הוא הנכון. הרי נלמד את הדברים. כולנו נגדל, ונתבגר. השאלה היא כיצד נלמד אותם. האם בצורה מעוותת של ספר/סרט/חלקי דברים, או על ידי מבוגר אמיץ שיסדר לנו את המידע וידבר איתנו על ההשלכות וההתמודדויות. חוסר הדיבור לא מגן עלינו. האם תרצו שנפגוש את הדברים בפעם הראשונה בהודו/בחבר שאינו טוב/בסרטי שאינם ראויים? ניפגש עם הדברים כך או אחרת. ביכולתכם להחליט האם נתחנך בעדינות ובאהבה על בניית משפחה תקינה ויציבה או על אשליות הוליוודיות...

עד כאן..
העתיד של הדור הבא בידינו. גם בעניין הזה..

להרצאות לערבי הורים, השתלמויות חדרי מורים, סדנאות וערבי נשים - שולמית - 0503593726
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על חייבים לדבר על זה!!!
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
סליחה, ירון - אשה אחת, 20/11/2013
אבל ההורים הם אלה שהביאו את הילדים שלהם לעולם.

אי אפשר להשליך את כל האחריות, לכל דבר, על המורים.

זה לא אחריות המורים שההורים יוציאו את הילד מהרכב. זה לא אחריות המורים שההורים יחנכו נכון את הילד. זה לא יכול להיות שההורים משליכים את ה-כ-ל על המורים.

אנחנו כמורים עושים את כל מה שאנחנו רק יכולים למען ילדיכם, בגלל שאנחנו רואים את זה כשליחות ובגלל שאנחנו אוהבים את ילדיכם.
אבל בסוף היום, אתם ההורים. ובדיוק כמו שזה לא אחריות הגננת לקום לילד שלך באמצע הלילה, וזה לא אחריות המטפלת להניק את הילד שלכם, אז זה גם לא אחריות הגננת להזכיר לך לא לשכוח את הילד ברכב ``הלו!! הבאתם ילד לעולם והטלפון חשוב יותר מאשר הילד??`` וזה לא יכול להיות רק אחריות של המורים להכין את הילדים לחתונה.

נכון, חייבים ללמד את זה.
אבל אתה יודע למה?
כי ``ההורים`` לא עושים את מה שהם אמורים לעשות!
כי ה``הורים`` לא מחנכים את הילדים שלהם, כי ה``הורים`` לא לקחו אחריות. ולכן המורים מרגישים אחריות למלא את החסר שההורים השאירו, ותמיד בעיני ההורה המורה אשם.

אבל לא, זה הילדים שלכם. וכמה שאנחנו יכולה לנסות, אם בסוף היום אתם לא משתפים איתנו פעולה, אז לא נוכל לעזור לכם. בסופו של דבר הורים מכירים את הילד יותר טוב מאשר המורים - אנחנו מקווים, ולרוב זה ככה - ולכן עדיף שכל הורה ידבר עם הילד שלו על מיניות מאשר שישאיר את זה למורים, שלכל מורה יש כיתה שלמה, ובעצם כל ילד צריך הסבר אחר בסגנון שונה, ולא משנה מה נגיד מישהו יצא מהשיעור עם הרגשה לא כ``כ נעימה, דבר שהיינו יכולים למנוע אם כל הורה יחנך את הילד שלו בעניין ולא יחכה לנו.

מי שמחליט ללדת ילדים, שייקח על עצמו אחריות גם לחנך אותם.
אני מאד מאד מאד אוהבת את התלמידות שלי, אבל לצערי אין לי זמן לעשות לכל אחת שיחה אישית בנושא הזה, אין לי איפה לעשות את זה כי כל הכיתות תפוסות, ואם אעשה את זה אחד על אחד מישהו יתבע אותי. ואם אני אעשה את זה מול כיתה שלמה זה לא יעשה את העבודה כמו שצריך. ואני יודעת את זה. כי יש בכיתה בנות תמימות, יש בכיתה בנות שמבינות בעניין, וכל אחת צריכה שיחה אישית. לא שיחה כיתתית.

ולכן אני מסכימה עם הכותרת של השאלה הקודמת בנושא - ``הורים, דיברו עם ילדיכם!!`` הורים. לא מורים.

אם אחרי החתונה יש איזו בעיה, והילדים לא מרגישים נוח לשתף הורים, למי יפנו?
כן, אולי למורה מהאולפנא או לרב מהישיבה. אולי. ואולי לא, אולי אין להם כבר את המספר שלנו.
ילד חייב הורים!!!

אני לא יודעת איך אעשה את זה ואני לא יודעת מה אעשה, אבל יש לנו עוד כמה שנים לחשוב על זה ובכל מקרה אני לא אוכל אח``כ להאשים את בתי הספר אם אני כהורה לא עשיתי את מה שצריך.

לא מבינה מה יש לעולם הזה, אף אחד לא יודע מה פירוש המילה ``אחריות``.

מסכימה עם כל מילה. ויחד עם אף אחד לא יכול להסיר אחריות גם למורים ולמערכת החינוך יש תפקיד משמעותי בעניין ואכן נכתבו תוכניות טובות מאוד לשיח חינוכי עם תלמידנו על הנושא. באולפנות מסויימות יש השתלמויות לצוות לטפח ולפתח את השיח בושא - וכל אחד צריך לעשות את תפקידו באופן המיטבי.
הישיבות והאולפנות צריכות לקחת את ההדרכה על עצמן - ירון, 18/11/2013
אין להם את המעצורים שיש להורים.

מסכימה שגם. אבל אי אפשר להעביר אחריות מאחד לשני וכל אחד צריך לקחת את האחריות על עצמו במקומות המתאימים.
ומה אעשה שאני והרבה מחברותיי - אשה אחת, 17/11/2013
לא למדנו את הדברים בצורה מסודרת אבל יצאנו בסדר גמור ולא חשבנו על אף דבר שנכתב במכתב הנ``ל? לא חשבנו ולא עשינו, וגם אותנו לא חינכו עד הדרכת כלות.
כן ברור שהייתי מודעת בגלל שקראתי בלי בושה את ספר המדעים שלי ``המורה חזרה על עצמה יותר מדי והשתעממתי בשיעור אז קראתי את סוף הספר`` ואני מניחה שאני לא היחידה. אבל זה לא הביא אותי לכלום, כי זה לא עניין אותי בכלל עד שפגשתי את בעלי בגיל 20.

אז אולי זה נכון לחלק מהבנות אבל לא לכולם ולא בטוח שהייתי מרוויחה משהו משיעור כזה.
ואני דווקא זוכרת שנגעו בנושא במדרשה אבל כל הבנות עשו מזה צחוקים והשיעור לגמרי לא הרגיש לי שיעור מחייב או חשוב.

אכן יש גם בנות שזה א מעניין אותן. אך דומני שהן הולכות ומתמעטות והעולם נהיה פרוץ יותר ויותר. וודאי שכל הורה וכל מחנך צריך לתאים את תוכן הדברים לתלמידיו שלו.
לא מצורף המכתב - יעל, 17/11/2013
שלום הרבנית,
כנראה חלה טעות, לא מצורף המכתב

תודה אני מקווה שעכשיו רואים

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines