|
|
תושב ירושלים שיוצא במוצש למרכז
|
|
שלום הרב,
כמה עובדות רקע:
1) אנחנו גרים בירושלים.
2) את שבת שלפני פורים אנחנו מתכוונים לעשות בירושלים.
3) במוצ"ש אנחנו מתכננים להשתתף במסיבת פורים בפתח תקווה.
4) גם ביום עצמו (יום ראשון) אנחנו אמורים להגיע לבקר משפחה בפתח תקווה.
5) ביום ראשון בערב אנחנו מתכוונים לקרוא מגילה בירושלים.
לאור כל זאת, מה דיננו לגבי מוצ"ש/יום ראשון - האם זה פורים עבורנו? האם כוונתנו משפיעה כאן? כי יש לנו כוונה מלאה לחגוג בירושלים, עיר מגורינו. השאלה מתחדדת (או שלא?) לאור זאת שהשנה פורים יוצא במוצ"ש וכאמור, אנחנו מתכוונים להיות בירושלים באותה שבת.
אודה לך מאוד אם תוכל להשיב לנו.
תודה מראש.
|
התשובה:
|
|
לפי הפסיקה המקובלת עליכם לחגוג פורים יומיים.
הזמן הקובע הוא עלות השחר.
יש מחלוקת בין הפוסקים ביחס שבין הכוונה [איפה אתם מתכננים להיות] לבין הביצוע [איפה הייתם בפועל].
אך בתיאור שתארת החובה הכפלוה היא מלאה
אתם מתכננים להיות בשחר של י''ד בעיר פרוזה [פתח תקוה]
אתם מתכננים להיות בליל ט''ו בירושלים.
לכן בי''ד אתם חייבים כדין פרוז
בט''ו תהיו חייבים כדין מוקף.
אני מבין שיהיה קצת קושי לקרוא מגילה בליל י''ד - כאשר בשבת הייתם בירושלים.
אבל כך היא ההלכה.
אינני יודע היכן אתם מתגוררים - אבל גם בירושלים רבתי יש מקומות שקוראים בליל י''ד - ז''א במוצאי שבת. ואולי תוכלו להצטרף לקריאה זו.
פורים כפול שמח
עמית קולא
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תושב ירושלים שיוצא במוצש למרכז
|
|
|
|
|
|
|
|
|