יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים
 שווה עיון:
חסימה רגשית

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שמירת נגיעה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שמירת נגיעה

מתוך: אישות ומשפחה » שידוכין פורסם בח' בטבת התשע"ג
בס"ד
שלום רב כבוד הרב
אני אישה מסורתית ואני נמצאת כרגע במערכת יחסים עם גבר חילוני.
טוב לי איתו ויש הרבה משותף ביננו אך קשה לו עם העובדה שאני שומרת נגיעה ורוצה לשמור את עצמי עד החתונה אך אני מפחדת שהקשר ביננו יפגע כתוצאה מכך.
אני מוכנה להקריב בשבילו הרבה מכיוון שאני חושבת שאני יכולה לדמיין אותו כבעלי ביום מן הימים אך אני מפחדת שכתוצאה מההקרבה הזאת הקשר שלי עם ה' יפגע.
רציתי לדעת מה ההצדקה במקורות לשמירת נגיעה ומה המלצתך בנושא זה.
תודה ויום טוב


התשובה:
שלום רב,


שמירת נגיעה אינה הלכה מוחלטת בתורת ישראל. זהו דבר מודרני ביותר שכן בעבר, לא משנה באיזה חלקה של אוכלוסייה, יהודית דתית, חילונית, נורים או אחרת, לא היה נהוג לגעת באישה מחוץ לכותלי הבית, כך שלא היה צורך בשמירת נגיעה – אף אחד לא נגע באישה, אפילו מופקרת בציבור.


ברבות הימים, כשחלו שינויים מרחיקי לכת בהנהגות הגויים בין גברים ונשים, חלה ירידה זו והפקרות זו גם אצל היהודים ואז מצאו רבנים צורך ליצור מחיצה הלכתית בין גבר ואישה לא נשואים, כדי שלא יבואו לידי חילול כבודה של האישה. ההלכה הסתמכה על כך שהאישה הלא נשואה נמצאת במצב נידה תמידי בגלל שאינה טובלת במקווה, וכך נקבעה הלכת רבנים על שמרית נגיעה.


אני שמח שאת רואה בבחור את בעלך לעתיד, אך עם כל הרצון להקריב למענו כמה שאת יכולה, לעולם אל תקריבי דבר שלא ניתן לשינוי לטובה בחזרה, שמא כל מחשבותיך וחלומותיך בסופו של דבר יתבדו ואז תכעסי על עצמך שנתת את כבודך בעבור חופן גרעינים. את חייבת לשמור על כבודך עד ליום נישואיך.


כאן גם יש לך את היכולת לבחון את הבחור עד כמה הוא חושב עליך או רק על עצמו ועל רצונותיו. אם הוא באמת אוהב אותך ורוצה אותך כאשתו, אזי שיכבד אותך בהקשבה לרצונותיך, ואם בוער לו להיכנס עמך למצבים אינטימיים שימהר ויקבע זמן לחתונה.


בברכה,
גד מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שמירת נגיעה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
איסור תורה, לפחות לדעת הרמב``ם - עש, 08/03/2013
וזה לשון הרמב``ם בספר המצוות, מצוות לא תעשה שנ``ג:
``הזהיר מהקרב את אחת מהעריות האלו, ואפילו בלא ביאה, כגון: חיבוק ונשיקה והדומה להם מן הפעולות הזרות. והוא אומרו באזהרה מזה: ``איש איש אל כל שאר בשרו לא תקרבו לגלות ערווה``. כאילו יאמר: לא תקרבו שום קירוב שיביא לגלות ערווה.

נא לקרוא נכון, זה חלק מפסוק מהתורה והמדובר בקרובי משפחה בלבד כפי שמופיע בפרשה האמורה. נא לאל הכניס דבר שאינו במקומו.
גד מאיר שמחוני
מודרני או לא - מיכאל, 07/03/2013
הרב כותב שבעקבות פריצות הגויים והיה זה בזמן הבית ולכן בתקופת הרמב``ם זה אכן מודרני ..

ותקופת הרמבם לא הייתה פריצות בגויים?גם עכשיו שם היא רבה
גד מאיר שמחוני
עיצה מבעלת ניסיון - איכפתית, 26/12/2012
עיצה יש לי לשואלת היקרה: תברחי ממנו כמו מאש! המון צרות נגרמות מכך. מדברת מניסיון כ ו א ב.
שלא תחשבי שזה מסתכם רק בזה.אני בחורה שהייתי מסורתית ''היום בעלת תשובה''
התלהבתי מחיצוניות ומהבלי העולם. לא עניין אותי שהבחור לא שומר נגיעה ועוד....התחתנו וכל יום יש
התמודדויות אחרות. בפרט עם הילדים.
שמרי נפשך ונוסי על נפשך
התפללי לבורא עולם שיתן לך זיווג כשר והגון מזרע כשר לך ולכל רווקי עמך ישראל. אמן.

כל דבר לגופו וכל אדם בפני עצמו - אין כלל כל כך כללי לנושא עדין זה.
איסורי נגיעה הם מקדמת דנא - יהודיה, 24/12/2012
ההערה הראשונה של אדם המכונה ``מישהו`` ממש במקומה. ההלכות ההלכות הם יסודי תורה. ויש מחלוקת בין הרמב``ם לרמב``ן האם נגיעה רגילה, בלי חיכוך איברים, אלא נגיעה של חיבה כמו נישוק - הוא איסור דאורייתא או דרבנן.
לדעת הרמב``ם האיסור דאורייתא. וזהב לשונו בהלכות איסורי ביאה, כא, א - ``כל הבא על ערוה מן העריות דרך איברים או שחבק ונשק דרך תאוה ונהנה בקרוב בשר הרי זה לוקה מן התורה שנאמר `לבלתי עשות מחקות התועבות` וגו` ונאמר `לא תקרבו לגלות ערוה` כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערוה``. הדברים חד-משמעיים. כשמדובר בחיכוך איברים האיסור חמור יותר.


תודה ויישר כוח, כך צריכים להביא מובאות: את המובאה כלשונה ואת המיקוםצ שלה כעדי שנוכל לבחון ולעקוב.
ייש כוח ליהודיה
ישר כח על התשובה. - מיכל., 23/12/2012
חשוב מאוד לשמור נגיעה כי זה אומר הרבה לגבי הבחורה. אני בטוחה שהוא יבין ויעריך זאת מאוד ובעז``ה תזכו להקים בית יהודי נאמן עם זוגיות טובה בזכות הצניעות שלכם. תשובת הרב אומרת למעשה הכל על חשיבות הדבר. ישר כח.
הוא רק יכבד אותך יותר. - מיכל, 23/12/2012
ישר כח גדול לרב על תשובתו הנהדרת. רציתי רק להוסיף שאם באמת הוא רוצה ומעוניין בך הוא אמור רק לכבד אותך על רצונותייך אחרת אם תפלו בנושא והוא יעזוב ויגיע אחר ושוב אותו הסיפור וזה ירדוף אותך אח``כ כל חייך. חשוב להיות חזקים ולא להתפשר בנושא והקב``ה יעזור ותתחתנו מהר בעז``ה כפי תשובת הרב.
הערות - יהודיה, 23/12/2012
לשואלת,
מציעה לשואלת לחפש לה בחור כמוה שומר נגיעה ובעלי ערכים זהים.
הכול נראה טוב ויפה. אבל הפער בין ההתנהגויות בתחום האישי הוא מתכון עתידי לבעיות. אם הבחור רוצה קשר פיזי ממך עתה, והוא לא יקבל, הוא עשוי לחפש את זה מאחורי האף שלך כי זו ההתנהגות שלו המוכרת. זה עשוי להתפתח למשבר. גם אחרי החתונה, מי שלא שומר באופן כללי על קשר פיזי לפי ההלכה, גם לא שומר עיניים, וההתנהגות הבסיסית בחברה החילונית היא גם צפייה בתכנים לא צנועים. וגם אחרי החתונה הוא יתקשה לעמוד באי שמירת נגיעה כשאת נידה, וגם לא יימנע מלחבק נשים אחרות. גם בנוכחותך. אז לכן הכל יחד עלול להתפתח למצבי משבר. אלא אם כן את מסוגלת להבליג לגמרי על הרבה דברים. לכן חפשי לך בעל עם אותם ערכים ועם אותה התנהגות אישית.
שמירת נגיעה - מישהו, 21/12/2012
הרב כותב שזה דבר מודרני ביותר'''' אבל איך זה ייתכן, שהרי יש דיונים על כך ברמב``ם, בשו``ע ובנושאי הכלים על כך, לדוגמא אם אסורה נגיעה שאינה של חיבה וכו`?

ידידי היקר, מישהו מכובד מביא מקורות לדבריו. אשמח ללמוד ממך
איפה ברמב``ם?
היכן בשולחן ערוך?
ומה באמת נאמר? שלח לי מקורות ונדון בכך.
גד מאיר שמחוני

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines