יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » אוננות לאישה.
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

אוננות לאישה.

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בי"ז בטבת התשע"ג
לכבוד הרבנית שלום וברכה!
שאלתי היא מהו המקור ההלכתי לכך שאסור לאישה לאונן.למיטב ידיעתי אצל הגבר זהו איסור ברור של שפיכת זרע לבטלה,אצל האישה לא קיימת בעיה כזו.אז מהו בעצם האיסור? והיכן הוא כתוב? האם זוהי החמרה? מנהג ? או הלכה?
בתודה מראש,


התשובה:
שלום וברכה לך!
כמה שיטות יש בתשובה לשאלתך. ללא ספק המסקנה היא שהדבר אסור מעיקר הדין. הנימוקים וכן חומרת המעשה שונים בין הדעות השונות.
א) לדעת ה''בן איש חי'' בדבריו המיוסדים על דברי האריז''ל בספרו שער הכוונות – האיסור הוא לאשה כמו לאיש, הפגם שנוצר ממעשה זה של האישה, הוא בדומה לפגם שנוצר ממעשה זה של האיש: ''ודע, כי כמו שיוצאין המזיקין אלו מן האדם- המוציא שכבת זרע לבטלה, להיותו בלי אשה. כך האשה, בוראה מזיקין בלא איש וכו'''
ב) הגאון רבי משה פיינשטיין בספרו - ''אגרות משה'' – פוסק אף הוא לאיסור אך הטעם שונה מהטעם שהוזכר באיסור אצל האיש. לשיטתו: עצם ההרהור לעשות עבירת זנות, כמו שהתורה אסרה ''הרהור עבודה זרה'', איסור זה חל גם על נשים. וקיים בנשים איסור נוסף והוא: האיסור על האשה להתנהג בפריצות מדין 'דת יהודית'.
ג) אף לדעת שאר הפוסקים שלא מצאו מקור הלכתי ''טהור'' לאסור 'אוננות' באשה, וסבורים,
שאין אשה מוזהרת כלל על איסור השחתת זרע, אך אף על פי כן, אף לדעתם יש להמנע מכך, על מנת לקדש ולטהר את מחשבותינו, נפשנו נשמותינו ורוחינו לפני הבורא יתברך. (ספר ''ברכי יוסף'' להגאון חיד''א)
כל טוב!!
ברכה והצלחה
והעיקר לזכור ולהזכיר תמיד כי שערי תשובה לא ננעלו.
שולמית


sbs@neto.net.il
0503593726


עיקרי הדברים נכתבו בתשובה מאת הרב משה אריאל הכהן רוט וגיל הכהן בליזובסקי - אוניברסיטת בן גוריון
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על אוננות לאישה.
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המורה לאישות אמרה לנו שזה אסור - שמיניסטית באולפנא., 31/12/2012
בשיעור אישות בתשובה לשאלה של אחת הבנות התייחסה לכך המורה שלנו ואמרה שזה מעשה חולני ומתועב שלא מתאים לבת ישראל עם יראת שמיים ושמגיע ממחשבות אסורת ולא צנועות.
לא צנוע ולא מכובד. - נילי., 31/12/2012
עייני בבקשה בספר דברים פרשת ``עקב`` פרק ז` פסוק כ``ו:``ולא תביא תועבה אל ביתך והיית חרם כמוהו שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו כי חרם הוא``. מעבר לכך שזה מעשה תועבה ומכוער לא צנוע ולא מכובד לבחורה עם ערכים ומשחית גם את הגוף וגם את הנפש.ישר כח לתשובת הרבנית.

נכון. יחד עם זה צריך להיזהר משיפוטיות. יצר הרע יש לכולנו ופעמים רבות מדובר באדם ש``נופל בעצת יצרו``
שלום הרבנית - אביגיל, 31/12/2012
הרב שמעון בן שעיה כתב לא מזמן תשובה לשאלה זו, שדי סותרת את תשובתך.הוא כתב כי אין איסור מפורש לאשה. להלן הציטוט של תשובתו: ``שלום רב,
יש לחלק את המענה לדברייך, לשניים:
מבחינה הלכתית האיסור על השחתת זרע מדאוריתא או מדרבנן לפי השיטות השונות, חל על הגברים בלבד. ביחס לנשים ההתייחסות היא כאל מעשה מכוער ולא ראוי אך אין כאן איסור מפורש כמו אצל האיש.
בהיבט הערכי- נפשי, אכן רווקות מבוגרת לא קלה ומציבה אתגרים יצריים לא פשוטים, הצורך בקרבה חום וחיבוק מובן וטבעי ומנגד קיימת מגבלה הלכתית ופורקן זה עשוי כביכול להוות סוג של פתרון ביניים.
ההזדקקות לסיפוק עצמי הופכת את המיניות הנשית ממקום עדין ונקי למערכת נפשית אגואיסטית המרוכזת בהנאה עצמית ומשועבדת להנאה גופנית גרידא, ובעתיד כאשר יוצרים זוגיות, קשה מאוד להתשחרר מההשפעה הנפשית של הרגל זה.
לכן, זהו אתגר גדול לדלות כוחת פנימיים של טהרה ולמצוא אפיקים בריאים ונקיים הממלאים צורך זה.
לדוגמא, כשגובר הקושי ומתעורר הצורך בחיבוק פיזי ניתן להפנות את כל ``המצבור הרגשי`` לתפילה מעומק הלב לרבש``ע ולקבל מעט הרגשת חום ממקום פנימי טהור,מהחלק הנשמתי שבקרבך, כמובן שזהו מצב זמני עד לנישואייך בע``ה,אך מאמץ זמני זה כדאי הוא כדי לשמור על בריאותך הנפשית והערכית.
כל טו``

תודה על ההערה.
עיון מדוקדק יעלה כי אין כאן סתירה. אכן לאחדות מן השיטות שציינתי אין איסור מפורש אלא איסור מדין היות המעשה דבר שאינו ראוי. בכל אופן העניין אסור בין אם מדין השחתת זרע ובין אם מטעם אחר. יחד עם זאת ההתייחסות הרעיונית כאן בהחלט מוסיפה לדברים.
ישר כח!

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines