יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » 1. קורבנות 2. משיח 3. אליהו הנביא
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

1. קורבנות 2. משיח 3. אליהו הנביא

מתוך: מקדש וגאולה » גאולה ופעמיה פורסם בב' באדר התשע"ב
למעכ"ת הר' רצון ערוסי שלום רב!

1. האם יש סימוכין מצד הרמב"ם כי היתר עבודות הקורבנות בביהמ"ק ותכסיסי מלוכה אלו, היא נוכח מציאות העולם דאז, שכן הייתה רווחת בעולם הקרבת קורבנות מצד הגויים בפולחניהם השונים.
והיום שרווחת בעולם דעה, וגם הגוי הפשוט מבין שאין בהקטרה וזבח מאומה מצד דרישת האל, אם כך הרי מצינו בהלכות מלכים ומלחמות פרק יא' הלכה א' שכל המשפטים חוזרים כימי קדם. מה יהיה טיבו של ביהמ"ק השלישי?

2. האם האמונה במשיח היא בבחינת בן-אדם תורני העומד בקריטריוני התורה העתיד ליגאלנו? או שמא רעיון האמונה ועיקרה ביהדות היא המשיח שיבוא?

3. כיצד ניתן ליישב את דברי ההמון על דברי האגדה והפולקלור סביב דמותו העלומה של אליהו הנביא שעלה בסערה השמיימה? הרי משה היה הנביא הגדול שידעה אומתינו ואף הוא נקבר, אך מלבד לוגיקה פורמלית זו אין באמתחתי דבר להשיב את פי הבריות.


התשובה:
1. העובדה שרבינו קבע שמלך המשיח עתיד לבנות בית המקדש, וליישם דיני תורה הלכה למעשה, לרבות דיני קרבנות, והעובדה שרבינו כתב בפרוטרוט דיני קרבנות וטהרות, אנו למדים, שבוודאי שיקריבו קרבנות, במיוחד קרבנות חובה, שהרי התורה לא תשתנה. ואם בכל זאת רבינו הטעים את דיני הקרבנות במו''נ, בדברים שהזמן גרמן, וטעם זה אמתי, אין פירושו של דבר שהוא הטעם הבלעדי, אלא שרבינו הטעים טעם מקורי משלו, שהוא בבחינת חידוש.
2. כל אדם שיתגלה בפנינו, לפי הקריטריונים שרבינו כתב, בין אם הוא מתוכנו, בין שיבוא ממקום אחר, או שהיה בלתי מוכר, והתחיל להופיע ברבים, ולפעול כפי שתיאר רבינו.
3. ראשית, דברי אגדה צריך לדעת כיצד לבארם. ולא כולם יודעים לבאר אגדות.
שנית, יש מחכמי ישראל שאינם רואים סתירה בין משה רבינו שמת, ונקבר ע''י ה', ונשמתו בין מלאכי השרת, לבין מה שהם מבינים שאליהו נמצא במשמורת אלוקית, לצרכים מסוימים.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על 1. קורבנות 2. משיח 3. אליהו הנביא
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines