יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
עשרה בטבת

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » אתרי מים מעורבים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

אתרי מים מעורבים

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בב' בשבט התשע"ב
שלום לכבוד הרב,
אני בת 20 ואף פעם לא הייתי בים המלח.
רציתי לדעת אם כשאני אתחתן אוכל ללכת לשם לטיול עם ילדיי ובעלי.
אני שואלת בגלל שזה חוף כביכול מעורב. אני לא מתכוונת ללכת לשם עם בגד ים אני רק רוצה לראות את המקום ולהנות מהיופי שלו. בגלל שזה חלק מארץ ישראל, הארץ שלי.
האם זה אסור בגלל שיש שם מתרחצים לא צנועים?
גם אם אלך, אני לא מתכוונת להסתכל על האנשים אלא לחפש לי מקום מרוחק מהם ולהנות מהמקום.
השאלה שלי היא גם לגבי הכינרת וכל מיני אתרי מים.

שאלה נוספת: רציתי לדעת אם זה בסדר לקחת את ילדי בעז"ה שיהיו לי לפארקי מים. שוב, אני לא מתכוונת ללכת לשם עם בגד ים אני מתכוונת ללכת רק בשביל שילדי ייהנו מהמים כמו שאני נהנתי כשהייתי קטנה. האם זה כל כך חמור וצריך להימנע מזה? כמובן שהילדים ייכנסו למים לבושים צנוע.
לגבי רחצה בים רגיל אני מבינה למה אסור ואכן אפשר להימנע, אבל לגבי הפארקי מים שהולכים לשם פעם בשנה בחופש הגדול, זה באמת כל כך נורא?
אני מתכוונת לילדים קטנים בני 6-10. לא נערים מתבגרים.

האם האיסור הוא בגלל בעלי שצריך לשמור על עיניו או שיש איסור גם עליי ועל הילדים?

תודה.


התשובה:
שלום וברכה

קשה מאוד למתוח את הקו המדויק.
אפשר לומר בוודאות כי כאשר מדובר על חוף מוסדר, שאנשים באים בו לכתחילה כדי לרחוץ ביחד בצורה מאוד מאוד לא צנועה – הדבר אסור, ללא מקום להיתר;
אפשר לומר בוודאות כי כאשר הולכים לטייל לאורך ים המלח, ובמקרה יש שם מישהי שלבושה בלבוש לא צנוע – מסיטים את המבט, וממשיכים בטיול.
היכן עובר קו הגבול בין זה לזה ? אי אפשר לשרטט במכחול עדין את הקו.
עמדתי ההלכתית היא שגם נשים אינן רשאיות ללכת לים מעורב, לא רק בשל העובדה שהן ''מכשילות'', אלא גם בשל קדושתן וטהרתן שלהן. איני רוצה להרחיב בעניין זה כעת, כיוון שאני רואה חשיבות עליונה בהרחבת תשומת לב התורנית שלנו לנושאים רבים ומגוונים בהלכה, ואין זה טוב כי נתעסק כל הזמן בנושא הזה.

אני מבין היטב את המצוקה ואת הרצון לקחת את הילדים למקומות אלה. גם אני גדלתי ממש ליד הים, ואני מכיר היטב אותו, את מכמניו, את העושר שבו ואת התסכול על כך שאין מקומות ראויים לרחצה על פי ההלכה. הדבר נכון גם ביחס לפארקי מים. אולם איני מוצא לכך פיתרון כיום.


כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על אתרי מים מעורבים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
יש חופים מסודרים גם בים המלח ובכנרת - שמחה, 27/01/2012
אני לא מבין בשביל מה להתפלסף כבר כעת על העתיד,
בכל אופן יש כיום חופים מסודרים ומפוארים בים המלח למשל יש חוף מסודר שאפשר להגיע אליו ביחד כל המשפחה גברים לבד ונשים לבד כי יש מחיצה,
כמו כן יש בכינרת ובעוד כמה חופים בארץ,
לגביי פארקי מים למניהם, נכון להיום אין סידור כזה, אבל עד שתתחתני ותלדי ילדים אני מאמין שיהיו לך פתרונות.
שבת שלום
`להתקדם` או `אסור`? - חנוך, 26/01/2012
בס``ד

לא כל כך הבנתי את דברי הרב. הרב כתב ש- `הדבר אסור, ללא מקום להיתר`. זה שונה מאד מ`להתקדם יותר`.
אני סובר שאין שום מקום להיתר
אולם, אם אכן היו רבנים גדולים שעשו אחרת - אז אכתוב שצריך להתקדם
שדרוג - חנוך, 26/01/2012
בס``ד

הרב יכול להסביר איך שייך ``שדרוג`` בהלכה? ממה שידוע לי, לאסור משהו שנהגו בו היתר דורש אחד משני תנאים: א- המציאות השתנתה. ב- אלו שהקלו טעו.
ואולי יש דרך שלישית - פשוט להתקדם יותר
סבא שלי היה רב גדול וראש ישיבה במצרים - אבי, 26/01/2012
הוא ומשפחתו היו הולכים כל קיץ לאתר הנופש הידוע על הים ''ראס אל באר'' ורוחצים שם מעורב, ואיש לא העלה בדעתו שיש בעיה עם זה.
גם כשהגיעו לארץ המשיכו בכך. יש תמונות משנות השבעים, אבל אי אפשר לפרסם אותן, כי הרבה מן הצעירים במשפחה של אז הם היום רבנים חשובים וידועים, ואם תלמידיהם יראו את התמונות האלה, יחטפו שוק ''שלא לומר שבץ''.
ולמה בכל דבר מותר להשתדרג ורק לא בהלכה ?



פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines