|
|
בנוגע לפסיקת הרב שלא לחתום על כרטיס 'בלבבי'
|
|
שלום, כבוד הרב
באחרונה פורסם שהרב פסק שאין לחתום על כרטיס 'בלבבי', בטענה שגדולי ישראל לא נתנו אישור לכרטיס זה, וכן שאין לסמוך על רופאים שאינם כפופים לדיני תורה.
ידוע שגדולי פוסקי ההלכה מסרו את דעתם הברורה בנוגע לתרומת איברים ובנוגע לקביעת רגע המות, פסקים שעל פיהם מתנהל ארגון 'בלבבי' (בין שמות אותם רבנים ניתן למצוא את ר' משה פיינשטיין, הרב אליהו, הרב יעקב אריאל ועוד). פסק ההלכה הקובע את רגע המות מקובל על רוב הפוסקים, וארגון 'בלבבי' שפועל תחת השגחה רבנית כפוף לפסקים אלו, ומנחה את הרופאים על פי פסקים אלו, דהיינו - קביעת רגע המות על מנת לתרום לב נקבע על ידי גדולי תורה.
למה הרב התכוון כשהוא כתב שאין לחתום על כרטיס שגדולי תורה לא התירו אותו ? כלומר, מי הם גדולי התורה המתנגדים ? ומדוע בכלל הרב מתייחס לאופיים של הרופאים, שהרי ההלכה נפסקה על ידי רבנים והרופאים הם המוציאים לפועל ? ומדוע מותר לקבל סיוע רפואי מרופא שאינו שומר תורה ומצות, לשיטת הרב?
אודה מאד על התייחסותך.
כל טוב.
|
התשובה:
|
|
א. הרופאים אינם נכפפים להלכה זו מציאות, והם אינם מכחישים את דעתם מעל גלי האתר.
ב. הלכה נקבעת על פי ה''אחראים'' שלהם יש סיעתא דשמיא, ולא כמחקר מי גדול ומבין יותר.
ג. לפני שנים לא רבות הרבנים הראשיים הגאונים הרב אליהו והרב שפירא יזמו ועדה שתהיה נותנת האישור להשתלות, והועדה פעלה בדיוק פעם אחת...
ד. קבלת סיוע מרופא היא חובה הלכתית, ורפא ירפא - מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות, ואין אדם רשאי לומר הקב''ה הביא את המחלה ומי אני שאתנגד לו.
ה. המטופל אסור לו להשליך יהבו רק על הרופא, אלא בעיקר על הרופא כל בשר ומפליא לעשות, ואליו אנו נושאים עינינו שהרופא לא יטעה ולא יכשל במקצועו. שהרי הרופא הוא שליח של הקב''ה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
בנוגע לפסיקת הרב שלא לחתום על כרטיס 'בלבבי'
|
|
|
|
|
|
|
|
|