יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » חומרות ביחסי אישות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

חומרות ביחסי אישות

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בו' בתמוז התשע"א
שלום רב לכבוד הרב,
מעולם שאלתי שאלה מסוג זה, אני מניח שמחמת הבושה, אני מעדיף לשאול באינטרנט באנונימיות. תודה על ההבנה.

אני מניח שהרב מודע לפריצות הגדולה הקיימת היום באינטרנט ולקושי הרב
מאוד המצוי בבני הנוער, זימה בכל מקום שפונים, וכלשון האדמו"ר מסלונים על
אותו חטא: "ומי יאמר זכיתי ממנו".

בע"ה אנו נשואים כבר חודשיים, ורציתי לשאול כך""
יודע אני שמותר לעשות הרבה עם האשה ביחסי אישות, ובכל זאת, ולמרות
הידיעה שיש קדושה גם ביחסי האישות, אם אנחנו נשואים זה לזו ומתמסרים זה
לזו בלבד, מדוע ישנן מניעות?

א. מדוע אסור לנשק באותו מקום? שמא תתגנה בעיניי?! אני מניח שאחרי כל מה
שראיתי "בעוונותיי" זה רק מושך יותר והייתי ממש רוצה לראות ולנשק שם,
ולהיפך, נראה גם שזה מהנה מאוד את האשה! הרי בוודאי צריך הכנה גדולה
לחיבור, וכחלק מההכנה צריך גם ללטף באותו מקום, אז מדוע לא לנשק?

ב. אולי זה קשור לשאלה הקודמת, אך מדוע אין לקיים יחסים באור? ואם זה רצון
שנינו? בהנחה שהתשובה הכתובה בספרי ההדרכה ידועה כבר, אני עדיין לא
מסתפק בה.

ג. אם המצווה היא עונה, היינו חובת האיש לאשה, וכל זוג בזמנו שלו מעדיף שלא
להביא ילדים, מדוע אי אפשר לגמור מבחוץ? והרי גם ככה הזרע ילך לאיבוד
בגלל הגלולות או כל אמצעי מניעה אחר? אולי אפשר לומר זאת כך: על מי
אנחנו "עובדים"?

ד. כיוון שלא ממש הבנתי את הדין עפ"י ספרי ההדרכה, האם מותר לאשה לנשק
את האיש באותו מקום?

ה. האם מותר לקיים יחסים בכל תנוחה שנרצה "כמובן שבהסכמת האשה"?
אולי אני מתכוון גם ל"שלא כדרכה" אבל ממש בעכוזה, האם יש איסור? ולגמור
שם?

ישנן הרבה פרישויות לצדיקים וקדושים שאין כל אחד יכול לעמוד בהם, היינו
רוצים לחיות את התקופה הראשונה שלנו ללא חומרות כלשהן שיכולות להעכיר
על חיי האישות. כמובן שאחרי תקופה, אפשר יחדיו להוסיף קדושה, אך במידה
ובתחילה שנינו מעוניינים בפתיחות מלאה, האם ישנו איסור בדבר? וכנ"ל

אני מתנצל מאוד על ניסוח השאלה, ניסיתי לעדן כמה שיותר.

אני יודע שזמן הרב יקר, ובכל זאת, אודה לרב מאוד אם הוא יוכל לענות לי בקצרה על כל הסעיפים והשאלות.
תודה רבה! חודש טוב!


התשובה:
שלום רב,
באופן כללי בכל עניין בעל אוריינטציה הלכתית, יש לערוך הבחנה ברורה בין שורת הדין לבין מנהג חסידות, אמנם ביחסי אישות מרן השו''ע פסק להלכה גם מידת חסידות.
לענ''ד הדבר נובע מהחשש מהמדרון החלקלק היכול להיגרם ע''י היתר גורף מידי בקשר הפיזי בין איש לאשתו, בבחינת נבל ברשות התורה .
פוסקי ההלכה מכח הבנתם את דרישת התורה ירדו לסוף דעתו וטבעו של אדם והציבו סייגים כדי לשמור על מוסריותו של האדם הישראלי.
צא ולמד עד להיכן הגיעה החברה המערבית בפתיחותה, עד לעמקי תהומות שמבהילה ומחרידה אף את אבירי הפלורליזם המעמידים בגאון את דגל החירות וחופש האדם.
בתביעתם לחירות, יצרו מפלצת מסואבת המבקשת לבוסס כל פיסת ריסון או מוסר אנושי בסיסי מלאו את ארצם בזימה מעשי ידיהם, מה שלא פיללו אף בחלומות הבלהות על חופש וחירות.
ולשאלותיך, אשתדל להשיבך בקיצור נמרץ.
1. הימנעות מנישוק במקום הערווה, נובע בין היתר, משמירה על נקיות יחסי האישות כדי שלא יגרמו לחספוס הדדי.
אמנם מי שחש כי הדבר בנפשו, ואם לא ימלא תאוותו זו, מוצא מחשבותיו משוטטות למחוזות לא רצויים וכו'..., יתכן כי באקראיות יש לו על מי לסמוך.
2. העיקרון כמו בסעיף 1, אמנם עיקר האפלת החדר הנדרשת, הינה דווקא בשעת החיבור ממש ולא קודם, למעט מקום הערווה שאסור להביט בו בכלל.
3. החיבור בין איש לאשתו בעל משמעות בפני עצמו גם ללא קשר ליכולת להרות, בעצם החיבור מתממשת דביקות והגדלת היחד והאהבה בין לאשתו, וזאת דווקא כאשר החיבור נעשה בדרך הטבעית, הזרע נושא בתוכו כוחות חיים גדולים שפועלים את פעולתם באינטראקציה האינטימית שבין איש לאשתו, ממילא השחתתו ארצה מרוקנת את החיבור מעוצמתו והופכת אותו לסיפוק ארוטי אגוצנטרי.
4. עי' סעיף 1.
5. באקראי אפשר גם תנוחות נוספות אך בהסכמה הדדית, אך רק כשברור שלא יצא ז''ל.
להשתדל שכשרוצים להרות להקפיד על הדרך הרגילה.
כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על חומרות ביחסי אישות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תגובה ל``פלוני`` - לענ``ד אתה טועה ומטעה - איתמר ל., 21/12/2011
פלוני היקר - אישתו של אדם מותרת לו מעיקר הדין כאשר היא טהורה. והכוונה במותרת זה הכל כולל הכל מכל כל.

אין זה רצון ה` למנוע מזוג מלהינות ביחסי אישות הנאה גופנית גשמית מלאה!
ואם תבתכל ברמב``ם ובגמרא במסכת נדרים תראה שהסתכלות ונישוק באו``מ כמו יחסים באור ושימוש שלא כדרכה אינם אסורים מעיקר הדין.

השו``ע בחר לאסור ופסק מידת חסידות כהלכה לכולם, ובעקבותיו כל הרבנים של ימינו - אך אין זה אומר שהדבר אסור בבחינת אלוהים רוצה מאיתנו.

אלוהים רוצה שאדם יהיה מסופק עם אישתו ואח``כ יתקדש במותר לו.
אם היה אסור מלכתחילה - לא היה במה להתקדש במותר לו.

כל טוב.
הדרכה נכונה ? - א.ש, 03/12/2011
בהקשר לשאלת השואל, האם כאשר יש רצון של שני בני הזוג, להיות ביחד שלא על פי דרך החסידות , נכון להם להתגבר על כך ? או שבכל אופן לתת לזה מענה על דרך האקראיות ?

תלוי במה ברצונכם ובהחלטתם המשותפת במה שהם אדם.
אישות - פלוני, 12/07/2011
א.התורה מכוונת אותנו להנות מהחיים באמת בשלמות בנפש, כי זה מי שאנחנו באמת מעבר לגוף שהוא רק עטיפה.

ב.שלחתי לא מזמן תגובה מפורטת ומתירת ספקות בדרך והשקפת התורה לשואל ''ואני מניח שזה יעזור לעוד הרבה אנשים עם אותן שאלות'' ואני רואה שהיא לא פורסמה וחבל... האם כבוד הרב שליט``א ראה אותה או שהייתה תקלה בשליחה או משהו?
לשואל היקר - פלוני, 08/07/2011
א.``אם אנחנו נשואים זה לזו ומתמסרים זה לזו בלבד, מדוע ישנן מניעות?``- כי התורה מכוונת את האדם לשליטה עצמית כדי שהוא יוכל להנות בשלמות ולא שהיצר הרע יהנה. האם ה` מגביל אותנו כדי ``להתעלל`` בנו ח``ו, או לטובתנו?
ב.``אני מניח שאחרי כל מה
שראיתי ``בעוונותיי`` זה רק מושך יותר והייתי ממש רוצה לראות ולנשק שם``- זו לא סיבה להתיר. וכי מי שאכל שום וריחו נודף, האם יאכל שום ויהיה ריחו נודף יותר? גם הרב שעיה שליט``א לא התיר לך. שים לב לניסוח של הרב: ``יתכן כי באקראיות יש לו על מי לסמוך.`` ''מה זאת אומרת ``יתכן``''?

ב.``מדוע אסור לנשק באותו מקום...הייתי ממש רוצה לראות ולנשק שם``?- כי התורה מצילה אותך מליפול בתאוות בשרים ומכוונת אותך להתמקד יותר ברגש הנפשי העליון של האהבה והחיבור ביניכם.
ג.מדוע אסור לנשק באותו מקום...נראה גם שזה מהנה מאוד את האשה!``- יכול להיות, אבל כשזה נעשה בדרך הזו- בד``כ מתמקדים מאוד בחוש המישוש ואז שוב בני הזוג עלולים ליפול בתאוות בשרים והאהבה תדחק הצידה.
ד.``כחלק מההכנה צריך גם ללטף באותו מקום.``- אני לא בטוח. מה כבוד הרב שעיה שליט``א אומר על זה?
ה.מדוע אין לקיים יחסים באור?- שוב יש חשש להתמקדות בגוף יותר מאשר הרגשות הנפשיים הנעלים של האהבה שעלולה להדחק הצידה. התורה כ``כ דואגת לנו ומצילה אותנו מזה. גם לפי הקבלה ''וכבוד הרב יתקן אותי אם אני טועה'' הקליפות מתקנאים במעשה הזה ''חטא עץ הדעת התחיל מכך שהנחש נתאוה לחוה כשראה שאדם וחוה עסוקים בתשמיש'' ולכן צריך בחושך.
ו.``ואם זה רצון שנינו?``- מה עם רצון ה`? האם לא תרצו להחזיר לו תודה על כך שזיווג ביניכם ולהתחבר נכון לפי ההלכה בחושך, שזה גם לטובתנו אנו. הרי ה` טוב ורחמן ולא רוצה חלילה להתעלל בנו. אם באמת ה` היה רואה שהעניין לטובתנו, היה מתיר לנו.
ז.``בהנחה שהתשובה הכתובה בספרי ההדרכה ידועה כבר, אני עדיין לא
מסתפק בה.``- אם ספרי ההדרכה הם עפ``י דרכה של תורה עם הסכמות של רבנים אמיתיים וגדולי תורה, למה זה עדיין לא מספיק? מה חסר? כתוב לנו תגובה ונשתדל לעזור בעזרת השם.
ח.``אם המצווה היא עונה, היינו חובת האיש לאשה, וכל זוג בזמנו שלו מעדיף שלא להביא ילדים, מדוע אי אפשר לגמור מבחוץ?``- יש בזה עניינים גם לפי הקבלה.
ט.אולי אני מתכוון גם ל``שלא כדרכה`` אבל ממש בעכוזה, האם יש איסור?- בשביל מה? הרי זו דרך הבהמות. אם ה` כיון שיחסי האישות צריכים להיות פנים מול פנים סימן שזה הכי טוב שיש וכך האדם יגיע לשלמות בדרגה המקסימלית. ודאי שבריאת ה` אינה צריכה תיקונים מצידנו ואם אנחנו חושבים שצריך ``לתקן`` או ``לשפר`` שלא כדרך הטבע שה` ברא את העניין- סימן שהבעיה היא אצלנו ולא אצל ה` ח``ו שטעה בבריאה ח``ו. חוץ מזה, מה עם הגיינה?- והרי מדובר במקום טינופת שהצואה יוצאת ממנו?
י.``כמובן שאחרי תקופה, אפשר יחדיו להוסיף קדושה, אך במידה ובתחילה שנינו מעוניינים בפתיחות מלאה, האם ישנו איסור בדבר?``- לפי מה שכתוב בספרי המוסר, יצר הרע מאוד מתוחכם. כשיש ``פתיחות מלאה`` אז היצר הרע נכנס לתמונה, וקשה יותר לאחר מכן להוסיף קדושה, לאחר ההרגל ל``פתיחות המלאה``. לכן אם ברצונך באמת להוסיף קדושה ''ובאמת זו ההזדמנות להראות תודה לה` על שזיווג לך את אשתך'' התחל כבר מעכשו ובזה תנצל ממלכודות היצר כי אח``כ יהיה עוד יותר קשה מעכשיו.

נ.ב לא כל מה שאני חושב שטוב לי, טוב לי באמת, כי ה` מכיר אותי יותר טוב ממני, והוא קבע שלטובתי עלי להימנע. האם אני סומך על ה` ומאמין בו ``עד הסוף`` גם במצבים כאלה? זה המבחן האמיתי של האדם בחדרי חדרים.

אתה נשוי טרי ולכן חשוב וחיוני לקחת בחשבון שעם השנים גוף האישה משתנה כתוצאה מלידות והורמונים וזיקנה וקמטים פה וקמטים שם ולכן אם תשים דגש כבר מעכשיו על הגוף, אתה שם רגל לעצמך בהמשך, וההתלהבות הראשונית שכ``כ גדולה, תלך ותדעך עם השנים. כדאי לך מאוד להתנהג לפי ההלכה שמכוונת לרגש יותר מאשר לגוף כי רגש האהבה ילך ויתעצם למרות שהגוף יזקין. הבחירה בידך מקוה ומאחל שתחליט נכון. בהצלחה.


פרסום הדברים - תהייה גדולה, 08/07/2011
שלום כבוד הרב,

מצד אחד גם אני למדתי משהו מתשובה זו

מצד שני , כאמא לילדים בוגרים שנמצאים באינטרנט [ מוגן גבוה ] , זה נראה לי מאד לא מתאים

כיצד ניתן לפתור בעיה זו ?

אכן אני מתלבט ללא הרף בשאלתך ואין בידי מענה מוחלט ביחס לכל שאלה. אציין כי כרבע מתשובותיי כלל אינן מתפרסמות.
תודה

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines