|
|
עולם הבא
|
|
שלום לכבוד הרב שליט"א.
1.כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר:"ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ נצר מטעי להתפאר".
דעת הרמב"ם שעולם הבא הוא עולם הנשמות הבא אחר המוות.
האם לפי הרמב"ם עולם הבא הוא גן עדן וגיהנום?
2.המשנה במסכת אבות:"רבי אלעזר המודעי אומר:המחלל את הקודשים,והמבזה את המועדות,והמלבין פני חבירו ברבים,והמפר בריתו של אברהם אבינו,והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה,אע"פ שיש בו תורה ומעשים טובים-אין לו חלק לעולם הבא".
חטאים אלו חמורים מעבירות אחרות,שכן בעבירות אחרות אפשר להצדיק את האדם ולומר שיצרו תקף אותו,אבל העבירות הללו באות מצד הכפירה וביזוי דבר ה'.
"המבזה את המועדות"-ימי חול המועד שעושה בהם מלאכה,בדבר שאינו אבד,או שנוהג מנהגי חול באכילה ושתיה.
יש לי קושי!!!
נניח שיש אדם ששומר תורה ומצוות,אבל בחול המועד לא אוכל אוכל חגיגי-בשר יין דגים.
או שהוא עובד בחול המועד-מלאכה שהיא לא בגדר דבר האבד.
לאותו אדם אין חלק לעולם הבא.
יוצא מכך,שאם הוא הפסיד את החלק שלו בעולם הבא"כלומר השכר רוחני עבור המצוות שהוא עשה בעולם הזה"אין טעם שהוא ימשיך לקיים תורה ומצוות!!!
שהרי מה זה יועיל לו בעולם הבא???כל מצוה שהוא יעשה הוא לא יקבל עליה שכר.
יוצא שהוא סתם טורח לקיים מצוות!!!
3.כתוב בגמרא "שבת- אחד מששים לעולם הבא". בשבת יש אוירה רוחנית-לא עובדים, לא מדברים דברי חול, לומדים יותר תורה. הנשמה מרגישה שינוי בשבת. עולם הבא לפי הרמב"ם הוא עולם רוחני-עולם הנשמות הבא אחרי המות. אדם ששומר שבת-שזו הרגשה רוחנית גבוהה, טועם טעם מהעולם הבא-שזה עולם רוחני.
האם זאת כונת הגמרא "שבת- אחד מששים לעולם הבא" ?
תודה וכל טוב.
|
התשובה:
|
|
שלום
אנא המנע מלכנות אותי במילה 'שליט''א', שכבר כתב החיד''א שבימינו נתרבו התארים ונתמעטו החכמים.
א.כן, כמבואר בהלכות תשובה. אתה ודאי יודע שהרבה ראשונים חלקו עליו וסברו שעוה''ב הוא העולם הזה בתיקונו, ועולם הנשמות הוא גן עדן ולא קרוי עוה''ב, וזה גם הפשט הפשוט בסוף סנהדרין
ב.אם עשה תשובה נמחל לו, ומכאן תשובה לשאלתך
ג.גם זו הכוונה. יש עוד כמה כוונות בזה בכמה עומקים של התורה, ואין כאן מקומם
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
עולם הבא
|
|
|
|
|
|
|
|
|