|
|
"רק אתכם ידעתי" לעומת "ואתן אדם תחתיך"
|
|
הנביא עמוס אמר "רק אתכם ידעתי מכל משפחות האדמה, על כן אפקוד עליכם את כל עוונותיכם" (עמוס ג), ופירש הרב, שדווקא משום שעם ישראל הם העם הנבחר, ה' אינו מוותר לנו אלא מעניש אותנו בחומרה על כל עוון.
לעומת זאת, הנביא ישעיהו, בן דורו של עמוס, אמר "נתתי כפרך מצרים כוש וסבא תחתיך, מאשר יקרת בעיני נכבדת ואני אהבתיך, ואתן אדם תחתיך ולאומים תחת נפשך" (ישעיהו מג), ופירשו המפרשים, שמכיוון שה' אוהב את עם ישראל, הוא מוותר להם על עוונותיהם, ומעניש עמים אחרים במקומם.
איך כבוד הרב מיישב את הסתירה?
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
איני חושב שיש סתירה.
כך בדיוק (ולהבדיל) אנו נוהגים עם ילדינו.
אנו תובעים מהם לעתים דברים שאין אנו תובעים מאחרים.
ואנו מעניקים להם לעתים דברים שאין אנו חולמים אפילו להעניק לאחרים.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
''רק אתכם ידעתי'' לעומת ''ואתן אדם תחתיך''
|
|
|
|
|
|
|
|
|