|
|
מספר שאלות
|
|
שלום כב' הרב
1. האם כאשר אני חותך פרוסת לחם רגילה לחצי ומטבל אותה בביצה ומטגן אותה בשמן, אני צריך לברך עליה מזונות ועל המחיה ? מה הכלל בענין הזה ?
2. לסבתי יש עובדת זרה שמטפלת בה ומכינה לה אוכל מכיון שהיא מוגבלת.
א. האם לסבתי מותר לאכול את האוכל שלה ?
ב. מדי כמה שבתות דודים שלי מתארחים אצל הסבתא ומכינים שם לעצמם אוכל, האם מותר להשתמש בכלים שהעובדת הזרה משתמשת בהם או שיש בזה בעיה ? יש לציין שאבי הסביר לה שיש כלים חלבים ובשריים וכו' וכו', השאלה אם אפשר לסמוך עליה.
|
התשובה:
|
|
א. בחצי פרוסה אין כזית ולכן בטיגון גורמים להפקיע מעליו שם לחם וברכתו מזונות. על פרוסה שלמה מברכים המוציא.
ב. צריך שבני המשפחה יבקרו אותה פעם בשבוע ויבשלו את האוכל עבור כל השבוע, והגויה תחמם ותגיש. הכלים שבישלו בהם הגוים נאסרים ככלי הגוים שבישלו בהם נבלות וטריפות, וזאת מלבד שאין להאמין להם. בכל הכבוד שהסבירו על ההפרדה בין בשר לחלב, מי אומר שזה מבוצע. ועצם הבישול הוא האוסר את הכלים ואפילו חביתה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מספר שאלות
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
המשך לשאלה 2.
- דניאל תייר, 25/02/2011
- מה לגבי הצלחות והסכו``ם שיש בבית. האם רק הכלים שהיא בישלה בהם ממש נאסרו או שגם הצלחות והסכו``ם ושאר כלי המטבח?
|
בישולי גוים רק כלי ראשון - שהיה על האש נאסר.
|
|
|
|
|
|
|