|
|
ערלה ובישולי עכו''מ
|
|
לכבוד מו"ר
1. שאלתי את הרב לגבי הערלה בשוק והרב ענה שאפשר לסמוך על התשובה ביביע אומר, אבל 1 שאלתי היתה האם המשגיח שמקבל סחורה שב90% יש תעודת משלוח וב10% אין תעודת משלוח, ורק המוכרים בחנות ונהג המשאית אומרים שגם זה בא מהשוק הסיטונאי האם המשגיח יכול לסמוך על התשובה ביביע אומר או שעליו לא להאמין למוכרים ולנהג ולא להכניס שום סחורה ללא תעודת משלוח אע"פ שרובה עם תעודת משלוח ?
2. בעבר שאלתי את הרב האם אפשר להקל לחולים שיש להם בבית מטפלת גויה והם לא יכולים לבשל שהיהודי ידליק את האש והגוי יניח את הסיר על האש, והרב ענה שאסור. ושאלתי היא : יש אדם בקהילתינו עם ניוון שרירים והוא מתחזק ואשתו חילונית, ויש בביתם עובדת זרה אשר מבשלת לכל בני הבית, ואשתו אמרה שהיא מוכנה רק להדליק את הגז לגויה, אבל היא לא מוכנה להניח כל פעם את הסיר על האש, כיון שפעמים שהיא מכינה כמה סירים בזה אחר זה האם אפשר להקל לו בהדלקת האש בלבד ע"י ישראל ?
|
התשובה:
|
|
א. גם אם לא נאמין למוכרים הסחורה מותרת. אולם משגיח כשרות אינו רשאי לקבל את הסחורה, ותשובתי התייחסה לאדם פרטי ולא לעסק. בעסק יש הנחיות של הרבנות ואין לסטות מהן כלל.
ב. בדיעבד ניתן לסמוך על הרמ''א ולהסתפק בהדלקת האש. ואפשר לבקש מהאשה שתדליק את האש לאחר שהסיר כבר נמצא על הכיריים, שבזה גם לדעת מרן נחשב בישול ישראל, שהרי הבישול בא מכח המדליק.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ערלה ובישולי עכו''מ
|
|
|
|
|
|
|
|
|