|
|
לבישת צבעונים בז' נקיים
|
|
בע"ה
שלום רב!
ראיתי בתשובה ביביע אומר חלק ג סימן י, שהעלה הרב להתיר לאשה ללבוש בגדי צבעונים בז' נקיים, ואף אם רואה בהם כתם הוא טהור (מן הדין, ובעל נפש יחוש לעצמו).
מצד שני, הש"ע פסק להלכה ביו"ד סימן קצו (ג) כך : "ביום שפסקה מלראות ובודקת עצמה כאמור, תלבש חלוק הבדוק לה שאין בו כתם, ובלילה תשים סדינים הבדוקים מכתמים, ומיום המחרת תתחיל לספור שבעה נקיים". כאשר מסתבר שמטרת הדבר היא להבחין בכתמים חדשים, וכן לא להמנע מספיקות הנובעים מכתמים ישנים.
ולפי פסיקת מו"ר אביך ביביע אומר, תמהתי מדוע יש צורך בדבר ? ממילא כל כתם שתראה יהיה טהור, שכן לא גזרו על בגדי צבעונין, אף הצמודים לבשר, כפי שמאריך שם בתשובה.
אשמח לעמוד על הדבר,
תודה רבה
|
התשובה:
|
|
הדברים שונים בין אשה לאשה, יש את ההלכה הרצויה שאותה מלמדים כל אשה, להחליף את כל הבגדים כולל המצעים. ויש מקרים מיוחדים שלצערינו עקב החולשה שירדה לעולם הפכו להיות שכיחים, שאם לא נתיר לה ללבוש צבעונים לא תוכל להיטהר לבעלה, ועליהם כתב מרן אבי מורינו הראש''ל שליט''א להקל.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
לבישת צבעונים בז' נקיים
|
|
|
|
|
|
|
|
|