יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » בעלי גלש באינטרנט
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

בעלי גלש באינטרנט

מתוך: חברה » היחיד והחברה פורסם בכ"ט בכסלו התשע"א
שלום רב,
אנחנו זוג תורני. בעלי אברך בישיבה. יש לנו אינטרנט רימון בבית לצורך העבודה. אנחנו נשואים שלוש שנים, ושנינו מרגישים שיש לנו זוגיות טובה.
השבוע הגעתי הביתה, הפעלתי את המחשב וראיתי שבעלי ביקר באתר לא צנוע.
דיברנו על זה ביחד, הוא התנצל והסביר שגם הוא מתחרט מאוד, ולכן הוא עזב את הבית אחרי 4 דקות של שהייה באתר, פשוט ברח. השאיר את המחשב כמו שהוא, יצא מהבית מוקדם ממה שהיה צריך לצאת, ויצא. אציין שבשלוש השנים האחרונות זה קרה כבר פעמיים. לא מדובר באתרים פורנוגרפיים אבל מדובר בחיפוש של משהו ייצרי. הוא התנצל שוב ושוב, אנחנו מנסים לעבור את זה ביחד, אבל אני מרגישה לבד. אני מרגישה נבגדרת ופגועה. אני מקדישה את כל כולי לבית שלנו, בית של תורה, ובעלי מחפש מישהי אחרת, מסתכל על מישהי אחרת. הוא אמר לי כל הזמן שמדובר בנפילה של היצר, ואין לזה קשר ליחסו אלי, שיש לו יצרים בריאים, וזו תוצאה לא בריאה שלהם, שכמובן שהוא מאוד מיצר עליה, ושהוא מאוד מאוד אוהב אותי. הוא עושה המון מאמצים להחזיר את האהבה על כנה, אבל מאוד קשה לי. מאוד קשה לי עם התחושה שכשהוא יגיד לי שהוא אוהב אותי- תעבור לו תמונה של מישהי אחרת.
הוא אומר כל הזמן שגם כשהוא ראה את התמונות הוא מיד גלגל הלאה כדי לא לראות ולא להסתכל. אני מאמינה ולא מבינה, אז בשביל מה הוא נכנס?
מדובר במשהו "נורמלי", חס ושלום? הרי גם כשבעל חס ושלום אלים- הוא יכול להגיד שהדם החם עלה לו לראש ומדובר בנפילה. מדובר כאן בחציית קו אדום שדורשת טיפול? שדורשת ניתוק על להסדרת העניין? או שרק אני לא מבינה לנפשו של גבר?
אודה לתשובה מהירה שלכם, אני מתפתלת בייסורי הנפש כבר כמה ימים.
תודה


התשובה:
שלום וברכה, מדובר בשאלה נפוצה של נשים שנפגעות. אכן היצר המיני הוא חזק, אצל שני המינים, אבל במידה מסויימת התופעה שגם כאשר הזוגיות טובה, עדיין נמשכים למישהו או מישהי אחרת, נפוצה יותר אצל גברים. ולכן כאשר הם טוענים שזה לא קשור לזוגיות נכון להאמין שכך הם מרגישים. לעתים זה מבטא מצב בו הזוגיות היא טובה, אבל המרכיב של הסיפוק המיני פחות, ולפעמים לאו דווקא.
הרגישות והרגשות שלך בנושא הם מובנים, אבל כדאי לקחת את הנושא בפרופורציות ולנסות יחד איתו להתמודד עם הבעייה. כל אחד יכול לסמן קו אדום אחר, וזה נושא רגשי אישי, אבל כל זמן שלא מדובר בקשר ממשי עם אשה אחרת, נראה שזה נמצא עדיין בגבולות שבקשר זוגי טוב תוכלו להתמודד. במידה וזה נמשך זמן רב ולא משתפר רצוי לפנות לטיפול.
בהצלחה, ד''ר צבי מוזס, מכון שילה
www.mshilo.co.il

 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על בעלי גלש באינטרנט
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
(את) בתור אשה- - יצחק, 23/01/2011
אין לך להסיק את המסקנות אליהן הגעת. עולמם של הגברים שונה מעולמן של הנשים.
את מרגישה פגועה ונבגדת במידת מה, אולם כל זה לא נצרך ואת סתם עושה לעצמך חיים קשים. אני אסביר.
נכון מה שכתב ד``ר צבי, ואף המגיב האחרון אחרי יפה, אכן בדבריה הטילה את כל הכובד על בעלה ומתוך נקודת הסתכלותה על מהלך חייה הגיעה למסקנה הנ``ל, אולם לא נכון הדבר.

תדעי שיצר המין הוא היצר החזק ביותר. הרמב``ם מגדיר את נסיון העריות כנסיון הקשה ביותר בכל דור. בדור שלנו הדבר נכון שבעתיים, מהסיבה הפשוטה שאדם יכול להתבודד עם המחשב. ועצם הדבר הזה הוא אשר קבעו חכמים שלא יתייחד אדם עם אשה, אולם בראיה שטוחה, כאשר נשאל- והלא מחשב זה חפץ דומם! מה לנו לעשות הרחקה כזאת ממנו? האמנם ירדנו משפיות...? אולם לא כך הדבר, כשאדם נמצא לבד עם המחשב, הוא בסכנה אדירה. קשה להודות בכך, אולם זאת האמת.שורש העניין הוא שזה מגרה את האדם ביודעו מה ניתן למצוא שם, באשר הוא כביכול לבד ללא איש...
ומצד שני- נלך אחרונית בעוד כל העולם צועד קדימה...? היום כבר כמעט בכל דבר מעורב המחשב, והוא נהפך לצורך קיומי ממש עם הזמן. לעניות דעתי נכון לעבוד על פי מספר כללים:
-המחשב ממוקם במרכז הבית- בסלון.
-הוא דולק רק כששניכם (או אנשים אחרים) נמצאים בבית (לא כולל במקלחת/שירותים/סופר וכדומה..)
-הוא נדלק ונכבה בשעה קבועה- לדוגמה- 19:00-22:00..

כל אלו הינם דברים הכרחיים על מנת שלא לגרות את היצר, ואכן לזה זה גורם ללא קשר לטיב היחסים ביניכם- קחי זאת בחשבון! מי שכבר היה שם, המשיכה לשם תמיד תשאר אצלו, ולכן תמיד! יהיה צורך לנטרל אותה. כל פעם מחדש.

יש עוד דבר שבאפשרותך לעשות, ויותר נכון- חובה עליך לעשות, וזה לשפר את היחסים ביניכם- גם מצידך! הוא חייב לקבל את התמיכה שלך, אם את לא תתני בו אמון- אז אין לו בכלל סיכוי, הוא כבר ימצא את הדרך שלו לשוב לאותם מקומות נמוכים ושפלים (אינטרנט במקום אחר/מגזינים וכדומה- לצערנו לא חסר) אסור לך לתת לו הרגשה של עצבות, של אכזבה, שכביכול הוא נפל, והוא לא בסדר, וכו` זה לא, אל תתני לו להרגיש כך, אלא תני לו הרגשה טובה- תמיד! בחיים עצמם קורה שנופלים, כן, גם גדולי עולם נופלים, זה לא אני אומר, שלא יהיו טעויות, זה החכם באדם אומר- ``כי שבע יפול צדיק וקם`` ``כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא``
זה דרכו של עולם. גם תינוק הבא לעולם, משלב מסויים אנחנו מאפשרים לו ללכת לבד, למרות שאנו יודעים בוודאות שהוא יפול, זה בסדר, נתן לו ליפול והוא ילמד ללכת בכוחות עצמו, הוא יתחשל מעצמו, נראה לו שאנחנו בוטחים בו. ככה אותו דבר ממש גם אצלך עם בעלך, תני לו את הסיפוק הנפשי והמיני אותו הוא צריך, והוא ישאר שלך ואך ורק שלך..
הוא קצת מועד? בסדר, מתמודדים, זה דבר טבעי. (אפשר לראות פרק חמישי ברמב``ם, בשמונה פרקים לרמב``ם)

אל תבהלי שהוא לומד תורה וככה קורה, זה בסדר, זה קורה, חשוב פשוט לשמור על שיפוע חיובי, מגמה חיובית, ולעשות את הדברים נכון, לאט לאט, לא להיבהל, קורה כמעט לכולם.
(דרך אגב, לפי מה שכתבת נראה שזה לא כזה חמור כמו במקרים אחרים, רק להשב את תשומת לבך)

סתם הערה כללית, לעניות דעתי, ישנה תופעה לא בריאה שתפסה ממדים גדולים בדורות האחרונים- אדם דתי, נמצא בסביבה לא דתיה, ותמיד יש לו קונפליקט פנימי שלא לגרום לחילול השם מחד, ומאידך הוא נתפס אצל חברו ה``חילוני`` כמלאך, ככזה שלא שייך אצלו יצרים, אם הוא יסתכל על בחורה יפה, הוא יתפס כמושחת, וכחוטא בצורה גרועה.
עצם המחשבה הזאת בתודעה, הרבה פעמים גורמת לאנשים להוריד את ה``בד`` מעל הראש, מתוך מחשבה שבאמת חברם ה``חילוני`` צודק, ואם באמת הוא מתנהג כך, ועובר עבירה (כדבר שאמרו ``אין אדם עובר עבירה אא``כ נכנסת בו רוח שטות``), אז סימן שזה לא אמיתי, והם לא בסדר, ותחושת הדיכאון והעצבות היא נחלתם, וגורמת להם לעבור על דת חלילה.. (דבר הבא לידי ביטוי בצורה קיצונית בצבא).

וזה חבל, האדם הדתי ראוי לו לדעת שאינו מלאך, ככאלה אנחנו שואפים לשפר את מעשינו תמיד, ולהשאר קרובים אל השם, אולם קורה כשנופלים, ולא צריך לאבד את הראש מכך. מתקנים למקום טוב יותר.
בעז``ה שנזכה להגיע למקומות גבוהים ולהשאר שם..
גם אני נפלתי לצערי - אני, 06/01/2011
גם אני נפלתי באינטרנט, לצערי. וכמו שאומרת אחת המגיבות, זה שריד
עוד מלפני החתונה. אך בניגוד אליה, שמפילה את כל כובד האשמה על
הבעל בלבד, מתנערת מאחריות ושופטת מהצד. היחסים בין *שני* בני הזוג
מאוד מכריעים, ובאותו אופן בעל מזניח יכול בקלות למצוא את אשתו שזינתה,
לא עלינו.
דבר נוסף הוא שזה יצר טבעי מאוד, טבעי מדי, וחזק ביותר, וכאן נכון שהגבר
צריך לעשות את מירב העבודה. אני רק יוצא נגד הטון של התגובה כאילו
``שיסתדר לבד, זה בעיה שלו``. שמירת עריות מעולם לא היה פשוטה,
והיום מסובכת מתמיד.

בכל אופן אצלנו זה נפתר ברוך ה` ע``י הרבה הרבה דיבורים בינינו, פתחנו
הכל, מה אני מרגיש ולמה. חפרתי וחפרתי בתוך עצמי פנימה והחוצה להבין
למה לי מלכתחילה לרצות אישה אחרת. כשהבנתי שאין לי מה לחפש שם
(ועברו הרבה הרבה מים בנהר עד שזה הגיע) אני הרבה יותר רגוע, ונראה
שהבעיה חלפה.
בעיה - יפה, 15/12/2010
ברצוני להגיב לגבי תשובת הרב לשואלת.זהו לא יצר טבעי שקשור ליצר מיני.אני סבלתי 10 ש` ויותר מבעל שגלש באתרים לא צנועים,ובסוף התגרשתי ממני.הבעיה של הבעל אינו יצר מיני טבעי,ובכלל לא עקב חוסר סיפוק מיני.להפך,גברים כאלו מעדיפים סיפוק מיני מהאינטרנט,במקום מאישתו.זהו בריחה מהמציאות,וכולה בעיה שנובעת ממנו.האישה לא גורם פה בכלל.אני מניחה שהבעל התנסה בדברים כאלה גם לפני שהתחתנו.הנישואין לא פותרים בעיות של ריקנות נפשית,ובריחה לדמיון.נשואין היא מערכת יחסים שצריך לעבוד קשה כדי שיצליחו,וההתנהגות שלו צריכה טיפול אישי עבורו,לגבר.שיגש מיד לטיפול אם איכפת לו ממנה.
נזקי האינטרנט - אביהו איתן, 08/12/2010
קראתי את מכתבך, ראי יצר לב האדם רע מנעוריו - ומה עוד שמובא בגמרא כי ``אין אפוטרופוס על העריות`` - הטוב ביותר שבבית של תורה לא יהיה אינטרנט - אך במידה ולא ניתן תוסיפו חסימות - שלא ניתן לפותחם ברמה של ספק!!! כמו אינטרנט רימון וכד`
בכול אופן מצ``ב מכתב אשר נשלח לחברי הכנסת - שווה לראות
‏08/12/2010

לכבוד: חברי הכנסת
מכובדי,
שלום רב,


הנדון:בקשה למזעור נזקי האינטרנט

ברצוני לבקש את עזרתכם בתופעה הקיימת מזה מספר שנים, אשר הולכת וגדלה וגורמת לנזקים בלתי הפכים. כידוע לכם האינטרנט מכיל בתוכו תכנים רבים ומגוונים, אתרים רבים אשר תוכנם מבהיל כגון: אתרים המעודדים התאבדויות, סטיות מיניות, עידוד השימוש באלכוהול ובסמים וכו`, אשר אינם חסומים ופתוחים לכל ילד וילדה בישראל.
כישראלי ממוצע אשמח באם חברי הכנסת יחסמו אתרים היכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים, זאת מכוון שלא ניתן למנוע מהילדים ומבני הנוער שלא לגלוש, שהרי בבתי הספר, בספריות ומרכזי העשרה – האינטרנט אינו חסום ובכך למעשה אין שליטה על עולמות התוכן, להם הילד נחשף וידוע שככול שסף הגירוי עולה סף התגובה קטן ועימו הרצון לשינוי גדל.
נציין כי בשיחות סלון עם חברים, ישראלים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם התכנים להם הילדים חשופים, לעתים קרובות, בגלישה רגילה לכאורה, הילדים מגיעים למקומות שונים ומשונים המעוותים את דרכי החשיבה שלהם.
הישראלי הממוצע המשתמש באינטרנט והחפץ לגדל את ילדיו באווירה בריאה יכיר תודה באם תתבצע חסימה לאתרים המכילים תוכן שאינו מתאים לילדים, מה עוד כי הורים רבים אינם מודעים כלל היכן ילדיהם גולשים וספַק האינטרנט אינו מסביר זאת, כתוצאה מכך ההורים אינם עורכים שיחות הסבר עם ילדיהם לבעיתיות הקיימת והנזק הנגרם לילדים הינו בלתי הפיך.
נוסיף כי מדינתנו שונה ממדינות המערב זאת מפאת גודלה הקטן וצבאינו הקטן המושתת על ישראלים איכותיים, מצב המחייב גידול ילדים בריאים בנפשם.

אשר על כן, נבקש את התערבותכם הדחופה לטיפול בבעיה כאובה זו.
נא תשובתכם לכתובת הר``מ.



פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines