יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מה עושים, ואיך ניצלים בשידוכים מן המתחזים ליראי שמיים, שכל עניינם זה תאוותנות לשמה?
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מה עושים, ואיך ניצלים בשידוכים מן המתחזים ליראי שמיים, שכל עניינם זה תאוותנות לשמה?

מתוך: אישות ומשפחה » שידוכין פורסם בט"ז בתמוז התש"ע
לכבוד הרב שלום וברכה !
התייעצתי איתך מספר פעמים בנושא שידוכין , אך הפעם אני מרגישה שהגיעו מים עד נפש !
למדתי במוסדות חינוך חרדים מגיל קטן (יחסית), בכל שיעור, הרצאה , שיר , ינקנו "תורה"., המורות, הרבנים החדירו בנו אהבת לחיי תורה, הערכה עצומה לבני תורה , והכי חשוב הקמת בית של תורה כאידיאל נכסף ונחשק.
אני מגיעה מבית מסורתי ולכן, אינני מקבלת תמיכה מעין זו מסביבתי הטבעית. אולם, עם התמימות הזו ניגשתי לשידוכין , ולדאווננו הרב , גילתי שהמציאות רחוקה כמטחווי- קשת ממה "שמכרו" לנו בסמינרים.
בדמעות אני כותבת לך, ומתנצלת על הבוטות, אבל ניסיוני הוכיח לי שעיקר בירוריהם של ה"ישיבשערים" סובבים סביב מראה החיצוני של המדוברת, פחות חשובה להם האישיות, הבניה העצמית , המידות, היראת שמים. הערכים היהודיים לא "משחקים אצלם תפקיד". (כל זה כשאני לא נכנסת לחשקת הממון שהם מאופיינים בה לא פחות, ויש לי הרבה מה לומר בנידון...)
אני רוצה שתבין שאני לא נגד ברורים חיצוניים, אפשר ומותר לשאול , אבל לרדת לפסים כ"כ מלוכלכים של שאלות ,ולהתעכב על כזה נושא- זה לא מכבוד התורה !
כשאני אוחזת בשלב הברורים אני כמעט ולא מעיזה לשאול על הנושא הזה, כי בשלב זה הוא נמצא נמוך בסולם הערכים שלי, אני יודעת שיש חשיבות רבה מציאת חן אבל את זה אני בוחנת בפגישה.
וכל זאת כשלא מדובר על בחורים משולי הישיבה, אלא, על הטובים שבינהם. שהרבנים " החברים "גומרים עליהם את ההלל" הן מבחינת מידות ,לימוד , חכמה וכו'... והרי התורה מחנכת אותנו להתפס לדברים נצחיים, ולא זמניים- חולפים כמו חיצוניות.
בכאב אני אומרת שאם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר? הלא דור תהפוכות המה, אומרים על העיקר -טפל , ועל הטפל -עיקר הוא. המחנה (שאמור להיות) הקדוש ביותר הפך לכת תאוותנים !!!
דעתי אינה מיושבת בעקבות הפרדוכס הזה, ואשמח אם תתן דעתך על הדברים.
המתפללת לביאת גואל צ-ד-ק !!!


התשובה:
לשואלת במבוכה.

צר לי על תמימותך שבאה מתוך לב טהור. אבל צריכה את לדעת מה שנאמר שתמים תהיה עם ה' אלוקיך זה עם ה' ולא עם בני אדם. יש לדעת שהיום אנו בדור שנאמר עליו במשנה בסוף מסכת סוטה, שבימות המשיח (בדורינו) ''האמת תהיה נעדרת''. וזה מתבטא גם במה שמפרסמים ישיבה למצויינים ומצטיינים ולבסוף מתגלה שהרבה מהם מעויינים עויינים. והיום הרבה תחפושות יש בכל מקום וגם במקומות הנחשבים ביותר.

אבל זה לא אומר שאת צריכה להתייאש בגלל זה לחפש את מה שאת מבקשת, וגם ידוע שקשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף, וכדאי שתדעי שכל שידוך שאת הולכת אליו ולא היה זה לרוחך בגלל חוסר יראת שמיים, את מתקרבת עוד צעד לעבר השידוך האמיתי שלך, כי גם בשידוכים ישנו מספר מסויים של פגישות שאת אמורה לעבור אותם, עד שאת מגיעה לשידוך האמיתי שלך, וזה חלק מתהליך התיקון. ולכן צריך להמשיך להרבות בתפילה, ולהמשיך להשתדל לחפש שידוך עם יראת שמיים ולא להתפשר על זה. והקב''ה הטוב לא ימנע טוב להולכים בתמים לפניו, וימלא כל משאלות ליבך לטובה.

ויהי''ר שתזכי מהרה לבנות בית נאמן בישראל ובחיק ירא אלוקים תינתני.
בברכה כתריאל משולמי מאתר ''אני יהודי'' המרכז למודעות והגשמה עצמית.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מה עושים, ואיך ניצלים בשידוכים מן המתחזים ליראי שמיים, שכל עניינם זה תאוותנות לשמה?
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
לרב כתריאל משולמי - אלמונית, 29/06/2010
לרב כתריאל משולמי שלום, אני נהנית מאד לקרוא את תשובותיך בכל פעם מחדש. התשובות שלך מצוינות (שאלתי אותך 2 שאלות בעבר ומאד שמחתי למקרא תשובותיך החכמות. לא אמרתי עדיין תודה, אז תודה עכשיו). כל הכבוד. ישר כוח.

לשואלת היקרה: רציתי להגיד שחשתי הזדהות עמוקה איתך. גם אני באתי מבית מסורתי ואחר כך למדתי במסגרת חרדית כלשהי, אבל בדיוק בגלל מה שתיארת, כל החיצוניות ועוד, החלטתי שבאמת זו לא החברה שלי, לא החברה שאני רוצה לילדי. ואחרי מחשבות רבות הגעתי למסקנה שכל מה שאני חווה בעולם החרדי הוא איתותים שזה פשוט לא המקום שלי. ולי הרבה יותר מתאים החברה הדתית לאומית, שהערכים שלה הרבה יותר נכונים בשבילי. כי יש הבדל גדול בין להצהיר רעיונות נשגבים לבין לקיים אותם הלכה למעשה. תבדקי מי מקיים הלכה למעשה. ומי שלדעתי מקיים הלכה למעשה זו הציונות הדתית. (כמובן שאני לא רוצה להכליל. אלו היו איתותים שאני קיבלתי לגבי מקומי, זה לא אומר שזה גם מקומך). ב``ה בחרתי בציונות הדתית, והיום אחרי 10 שנים אני שמחה על כך מאד.
להיות עבד ה` ללא סיסמאות ופשרות.
לא משנה איך אתה מגדיר את עצמך, ואיזה כיפה אתה לובש בתנאי שתהיה עבד ה` אמיתי ללא פשרות, ושתהיה בך אהבת ישראל לכ-ו-ל-ם. הן לחרדי הן לדתי לאומי והן לחילוני , ציוני וכו` וזהו רצון ה` שנהיה טובים ואמיתיים ללא סיסמאות ותחפושות.

והקב``ה יעזור שנזכה לביאת משיח מהרה ויסיר מאיתנו את כל הבלבולים מהרה אמן.

עצה - נעמי, 28/06/2010
כדאי לך לנסות לקבל הצעות של בחורים מהישיבות הגבוהות ה``סרוגות`` כגון מרכז הרב ובית א-ל או ישיבת רמת גן. נראה לי שסולם הערכים של הבחורים שם אחר.
בהצלחה!

בכל בכל מקום יש כבשים שחורות. וצריך בדק בית לכל הצעה, וחשוב גם שהמנטליות תהיה שווה, וגם שלשניהם תהיה השקפה משותפת כדי למנוע חיכוכים מיותרים בהמשך החיים, ובמיוחד כשיהיה ילדים ואז ימנעו מויכוחים היכן ילמדו וכו`. 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines