יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » סגולת תכריכי פישתן
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

תכריכים

מתוך: מצוות וקיומן » אבלות וקבורה פורסם בי"ח בסיוון התש"ע
לאחרונה נפטר קרוב משפחה.בשעת הזמנת הלוויה הציע לנו איש החברה קדישא להלביש את הניפטר בתכריכים העשויים מבד פשתן. לדבריו יש בכך הידור מצוה. האם כבוד הרב יכול להסביר לנו האם ולמה יש מעלה בסוג זה של תכריכים. הרי סוף סוף הכל נקבר ואיש לא רואה .


התשובה: סגולת תכריכי פישתן
מעלת תכריכי פשתן
א . פסק הרמב''ם (הלכות אבל פרק ד):
''ומלבישין אותו (את המת) תכריכין תפורין בחוט של פשתן לבנים'',
ובשולחן ערוך ( יורה דעה סימן שנב סעיף ב):
,''נהגו לקבור בבגדים לבנים''.
ב . והוסיף על כך בפתחי תשובה (שם):
. וז''ל ילקוט ראובני פ' מקץ, דע שיש סוד גדול בלבישת בגד פשתן שכל הנפטר שנתלבש בבגדי פשתן אפילו נפטר בחו''ל ,כל קטיגור נהפך לסניגור. ומעלת לבישת פשתן בלא לבוש אחרת. ואפילו תינוק שאביו מוחזק שמתו לו בנים הרבה ע''י לילית או רוח רעה תינוק זה בטוח מכל אלו בסגולת לבישת בגדים אלו. וסגולת לבישת בגדי פשתן שלובש בגד פשתן לבדו ולא מין אחר עמו אבל נתערב מין אחר אפילו חוט א' פוסל בו .
ג . ובצל''ח, בחידושיו למסכת ברכות, כתב שהסיבה לקבור את המת בבגד פשתן היא מפני שהפשתן נרקב מהר ואינו מונע את רקבון הגוף, שכל זמן שבשר הגוף קיים אין הנפש יכולה להפרד ממנו עד שיכלה בשר הגוף גמרי ואז עולה הרוח למעלה ולכך המצווה לקבור בקרקע (הובאו דבריו באבן יעקב סימן י).
ד . בספר מטעמים החדש (מובא בזכרון מאיר (עמוד 314)כתב:
לפי שהפשתן קבל עליו ארבע מיתות בית דין. שנידך כמו סקילה. וניפץ שסורקין אותו במסרקות של ברזל של פיפיות כמו הרג.שורין אותו במים של מי המשרה כמו חנק.ונותנין האונין לתוך התנור כדי שיבהילו שיתלבן היינו שרפה .וכן המת כשמשליכים אותו לקבר היא סקילה.שרפה- שהוא נשרף בחום האש של חוליים.הרג וחנק - על ידי מלאך המוות.

תנוחמו בנחמת ציון וירושלים.

 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על תכריכים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines