|
|
משיח
|
|
כיצד התחילה ההתייחסות למשיח? אני תמיד חשבתי שהתייחסות זו התחילה בעת קושי, במצב רוחני ירוד של האומה, ללא בימ"ק. בימיו של שלמה לדוגמא, איני רואה סיבה מדוע אנשים "ציפו" למשיח (שמעתי גם מהראש ישיבה שלי, שיכול להיות שהעיסוק בעולם הבא לדוגמא, נבע מההתיחחסות הרבה של שאר העמים באותה תקופה, כגון הפרסים, לנושא, כי אכן בתורה אין זה הדגש). האם אכן זה כך? אם כן, מה גרם לישו להכריז על עצמו כמשיח? מאיפה הרעיון שיש אדם כזה שכל העם אמור לנטות אחריו?
שבת שלום
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
א. אני לא מבין כל כך את ההנחות שבשאלה. הרעיון כי יקום חוטר מגזע ישי ונצר משרשיו יפרה הוא רעיון שקיים בנבואה בהיבטים שונים. מלכתחילה הוא היה לימיו של חזקיהו או של מלכים אחרים, אולם בשל העובדה שהוא לא התקיים אנו מאמינים בקיומו של משיח בן דוד מכוח ''כן יהיה דברי אשר יצא מפי לא ישוב אלי ריקם, כי אם עשה את אשר חפצתי והצליח אשר שלחתיו''. כתבתי על זה באריכות בספרי ''יראה ללבב''.
ב. כמובן שהשאלה מהו אופיו של המשיח ומהו אופיים של ימות המשיח נתון במחלוקת גדולה בין הראשונים, והדברים מבוססים בעיקר על חזונות שונים המופיעים בנבואה, כגון חזון אחרית הימים וכדו'.
ג. אפשר שבימיו של שלמה לא ציפו למשיח בשל העובדה שהיה בטוחים ששלמה עצמו הוא המשיח, ואלה הימים המאושרים, ואכן היה פוטנציאל שכך יהיה.
ד. נכון הוא שהעולם הבא אינו מודגש בתורה. ראשונים רבים נתנו סיבות שונות ומגוונות לאי מרכזיות העולם הבא בתורה, אולם כולם קבעו כי עיקרון העולם הבא הוא יסוד אמונה, והוא קיים – גם אם אינו מוזכר בתורה.
ה. אני לא בקיא בתולדות ישו.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
משיח
|
|
|
|
|
|
|
|
|