יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » צניעות בחיי האישות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

צניעות בחיי האישות

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בג' בכסלו התש"ע
שלום לרב,
אנחנו זוג תורני הנשוי באושר 3 וחצי שנים. אך בעניין חיי האישות יש לנו דילמה קשה. האיש בטבעו בנוי שהנאתו מחיי האישות נובעת מהנאות גשמיות גסות, ואילו האישה מהנאה נפשית רוחנית יותר.
השגרתיות בחיי האישות יוצרת בנאליות ביחסים ו"שיעמום" אצל הגבר שככל שהזמן עובר ההנאה פוחתת, גם במשך השנים ואף תוך כדי השבועיים המותרים אין להשוות את הליל טבילה לחיי האישות האחרונים באותם השבועיים. השיעמום הזה יכול לגרום לגבר קושי לקיים את חיי האישות עקב שיעמום וחוסר גירוי, ועם כמה שאהבתו לאישתו גדולה פשוט לא יקרה כלום בחיי האישות.
מצד שני לבוא כל פעם ולחדש חידושים בחיי האישות, וכוונתי לקיים את היחסים בצורה יותר חופשית, ופתוחה עם פחות צניעות כדי לספק או לשמח את צרכי הבעל נגרם ריחוק מהקדושה הרצויה בחיי האישות והם עלולים להיות גסים ולא קדושים ואין לדבר סוף שהרי אם כל השמן נתרחק מהצניעות היכן נהיה בעוד עשר שנים?
קשה לנו לקבוע את המדד האישי שלנו כיצד לנהוג בחיי האישות מתוך שאנו כלואים בין יראת שמים לטבע האדם, ונשמח אם הרב יכול לבהר לנו את העניינים.
מה סדר העדיפויות שאמור להיות בראשונה?
צניעות בחיי האישות למרות שיהיו קשיים בחיי האישות או סיפוק צרכי''רצונות הבעל ולמרות שהדברים יהיו פחות צנועים.
תודה רבה.


התשובה:
שלום רב,
כמי שחי בחיי תורה ויראת שמיים היה עליך לקרוא מזמן את הלכות איסורי ביאה של הרמב"ם, שגם היה רופא פיסי גשמי וגם רופא הנפש ומעל לכל איש תורה ויראת שמיים עצומה. והוא כתב דברים כהווייתם ללא כחל ושרק ואמר בדיוק כיצד צריכים להיראות חיי האישות של האדם.

מה צניעות את מקיים בעת שאת אוכל, שותה, משאיר את פסולת גופך בשירותים?

באכילה אתה חייב לאכול בפה סדור, לחתוך את החתיכות שמונחות בצלחתך לחתיכות קטנות הנכנסות לפה ולא לקרחת את הסטיק ביד ולנשוך ממנו בכל פעם חתיכה כשהריר נוזל לך על סנטרך. כשאתה שותה אתה מוזג לכוס ושותה מן הכוס, לאט לאט בניחותא. כשאת מרוקן את צאתך, את הפסולת הגופנית, אתה עושה זאת בחדר סגור, במתינות, משחרר את עצמך ללא כל מעשה מיוחד מעבר לישיבה על המושב של האסלה. וכשאתה מפריח ריחות לאוויר העולם איזה צניעות אתה משמש?

ולנקודה אחרת וקיצונית מזו שעסקנו בה עד כה. כשאתה מתפלל, היכן צניעותך? האם אתה עומד ומתפלל כך שאף אחד לא מרגיש בקיומך, או שהתנועעות גופך בולטת ונראית לעין כל, שיראו שאתה מתפלל?

צניעות היא דבר פנימי רוחני ולא חיצוני כלל! הגיע הזמן שילמדו את זה בישיבות ובסמינרים.

צניעות היא דרך של התנהגות של כבוד בין אדם לרעהו, לא יותר ולא פחות.

לכן חיפוש צניעות דווקא במקומות הפרטיים ביותר, בעת חיי האשיות עם האישה היא צביעות ולא צניעות. היא צביעותו של הגבר שחושב רק על עצמו ועל הנאותיו האישיות ולא נותן אלפית מחשבה על הנאת של אשתו. היא נהנית הנאות רוחניות, אתה כותב. אילו הנאות רוחניות היא נהנית בעת חיי אישות? למדני ואדע.

בחיי אישות לאישה יש הנאות פיסיות בדיוק כמו לגבר, לא שונות ממנו. ההבדל היחיד הוא שהגבר יכול להגיע להנאתו האישית בתוך דקותיים ואילו האישה מתחילה להתעורר אל הנאות אלו רק לאחר כעשר דקות או יותר של הכנות לחיי אישות. ואילו להנאה מלאה, כמו הגבר מגיע באותן קות ספורות היא תגיע רק לאחר כעשרים דקות וטיפול נאות שלך בה להביאה לזאת, אחרת גם בתוך שעתיים היא תישאר בתחושה של בול עץ.

והנה בדיוק לזאת התכוון הרמב"ם בכתיבתו בהלכות איסורי ביאה את הדברים הבאים בפרק כ"א:

(ט) אשתו של אדם מותרת היא לו לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר ואבר שירצה ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה ואע"פ כן מדת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ושיקדש עצמו בשעת תשמיש כמו שביארנו בהלכות דעות ולא יסיר מדרך העולם ומנהגו שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות:

כמה פעולות מציין הרמב"ם שהדם יעשה עם אשתו ורק שהיא תגיע לכלל הנאה מלאה. הוא אינו מביא זאת כדי לגרום להנאתו של הגבר, אלא להביא את האישה להנאה מלאה ח=מחיי האישות, שכן כשהיא מגיעה לכלל הנאה מלאה, לא נופל שעמום בחיי האישות, לא נעשים הדברים כאוטומט, אלא נעשים מתוך שמחתך החיים המשותפים והאהבה שבין בני הזוג.ואז לעולם אין שמעום ורפיון.

(יב) וכן אסרו חכמים שלא ישמש אדם מטתו ולבו מחשב באשה אחרת ולא יבעול מתוך שכרות ולא מתוך מריבה ולא מתוך שנאה ולא יבוא עליה על כרחה והיא יראה ממנו ולא כשיהיה אחד מהן מנודה ולאו ולא יבוא עליה אחר שגמר בלבו לגרשה ואם עשה כן הבנים אינן הגונים אלא מהן עזי פנים ומהן מורדים ופושעים:

והנה שוב הלכה של הרמב"ם שבאה ללמדנו עד כמה חייבת האישה ליהנות מחיי האישות שלה ולהגיע לסיפוק מאל, שכן אם הבעל חושב על מישהי אחרת בעת זאת האישה חשה בזאת והנאתה פגומה.
ואסור לעשות זאת מתוך שמנאה וכעס, או כשהאישה אינה רוצה ואז כופים עליה זאת כי בכל אלה היא אינה יכולה ליהנות מחיי האישות והם פגומים.

(יד) ואסור לאדם לבא על אשתו בשווקים וברחובות או בגנות ובפרדסין אלא בבית דירה שלא יראה כזנות וירגילו עצמם לידי זנות והבועל את אשתו במקומות אלו מכין אותו מכת מרדות וכן המקדש בביאה והמקדש בשוק והמקדש בלא שדוך מכין אותו מכת מרדות:

וכאן בא הרמב"ם ללמדנו דרך צניעות מהי, האדם יחיה חיי אישו עם אשתו בביתם, במקום מסודר, ולא בשוק או ברחובות או בפרדסים שהן מקומות הזנות, כי אז ערכה של אשתו יורד בעיניו והיא כזונה עבורו והוא מזלזל ודוחה אותה מעל פניו. זו הצניעות הנדרשת – כבוד לאישה, הערכה לאישה, סיפוקה המלא ודאגה לספקה בסיפוק מלא, ואז הכל נעשה בדיוק כפי שהקב"ה רוצה שנחייה את חייה אישות שלנו, וזו הצניעות במיטבה.

בברכה,
גד מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על צניעות בחיי האישות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
כך מגדפים רבנים? - טליה, 07/04/2010
זה שהרב בעל ניסיון רב במיניות עפ``י פרשנות שלו עפ``י הרמב``ם. וזה שהוא עושה זאת בגאווה גדולה אל לו ללעוג לתלמידי חכמים. וידוע כמה רב החטא!!!
`` בימינו, לצערי הרב, יש הרבה ``חכמים, בבות בובות למיניהן, רבניות ורבנים שכל דרכם בהרצאותיהם ושיעוריהם היא להפחיד את האדם לבל יזוז ממקומו מבלי ל]חד על כך שהוא עושה עברות וחטאים, וזו אינה דרך היהדות. זו דרך הנצרות והמיסיונריות ודרך עובדי כוכבים ומזלות.
אני נאלץ לטפל לא פעם באנשים שעברו את החוויות הללו ולהתחיל לשחרר אותם מהפחדים האיומים שהם הוכנסו אליהפ על ידי דוברי שחורות אלו``.

מי שאינו מבין מיהם רבנים ומיהם חלטוריסטים ושחקנים בדמות רבנים שיערב לו, אני דיברתי על כל אצלו שאינם רבנים אבל נוהגים כרבנים והורסים במקום בונים. אם היית היום מבלה איתי בבית המשפט לנוער בירושלים היית רואה כאלו ומבינה על מה אני מגיב.
לא אבזה רב שהוא יודע את מקומו ומפרסם יהדות כראוי וכפי שהיא ניתנה לנו, אבל מי שאינו עושה מלאכתו אמונה, עושה אותה רמייה ומעמיד פני צדיק הדור שי להיזהר ממנו.

בברכה,
גד מאיר שמחוני
ה``מישהו`` שכתב הערה לפני צודק וזו הלכה פשוטה - משה, 26/01/2010
אם הרב מעוניין יעויין מעט בדברי האחרונים על השו``ע שהביאו ג``כ את דברי הרמב``ם וולם אוסרים פה אחד אף בדעת הרמב``ם לאסור את הדברים שהרב מתיר

ואז...?
א נו יוכלים לדון בנושא מכאן ועד הודעה חדשה ולהתפלפל בו ללא סוף מי מתיר מה ומי אוזר מה.

מול הדעות הכתובות שם ובמקומות רבים אחרים שעדיין לא הבאת אותם בפילפולך, יש מציאות.

המציאות העגומה אומרת כך, וזו מציאות בדוקה ממספר רב של שנות עבודה הנושא זה, שאכן הבעלים נוהגים כלפי חוץ, באמירות שלהם, במעשים שלהם כשהם א=עם נשותיהם, כפי שכתוב בספרים. אחרי כן הם נמצאים באי נטרנט באתרי הזימה השונים, יושבים ובוהים בסרטים וחולמים על מציאות מעוותת שמציגים בסרטים הללו, כי אין שם טיפה אחת של מציאות אמת, אין שם חיי אישות אמתיים, רק סינוור, עיוות, העמדת האישה כאוביקט לסיפוקו של הגבר בלבד, ועוד. לאחר מכן הם באים בדרישות אל הנשים שמתלוננות שחיי האישות אינם נדרשית להן כי הן אינן סובלות אותם והן יוכלות לחיות בלעדיהן, מלבד קיום המצווה בליל הטבילה, ומצפים מהן להיות כנשים שראו בסרטים. אז חיי האישות נעשים מרים עוד יותר, עלובים עוד יותר, וחיי הוזיגות יורדים לטמיון.

כאן נשאלת השאלה מה מותר ומה אסור כדי לשמור על חיי זגיות טריים, גן אחרי עשרות שנות נישואין, גם אחרי לידות רבות, ובכל זאת המסגרת המשפחתית נשארת מאושרת , שמחה , ומלאת חיים וןלא מנוונת של שני אנשים זרים שגרים תחת גג אחד כי יש להם ילדים משותפים.

כאן באה הנקודה של קיום הפסוק שבו נאמר ושיחמת את האישה אשר לקח, לא את עצ מו, לא באנוכיות שלמה דואג לחיי האישות של עצמו בלבד, אלא דואג בראש ובראשונה לאושרה של אשתו, לשמתח החיים שבה, לחדוות היצירה שבה רק בגלל שהיא נשואה לו, ולא בגלל שום דבר אחר. ולצורך זה מותר הכל, ולצורך זה כל המעשה שאני, לכאורה המתיר לו, כי יש רבים וגדולים ממני שלמדו אותי כך, יש בו המון צניעות, כי הוא מונע את הריצה לסרטי הזימה, כי הוא מונע הלכיה למקומות חשוכים למצוא שם רגעי קסם גנובים, כי הוא מחזק את חיי הזוג ללא כל אמצעים אחרים.

אז בא ונתווכח...
לא אין צורך, לא כדאי, השאר בדעוליך ונהג על פיהם, תשובותי מיועדות רק לאלו שמחפשים את הפתרונות האמתיים ולא להשאר צמודים לספר שלא מבינים את שכתוב בו כראוי.

ושוב להזכירך אני עונה תשובות מקצועיות מבחינה פסיכולוגית וזוגית ולא תשובות הלכתיות. חד וחלק עיני נשואות למקומות שונים מעיניך.

אני מצפה ליום שהקליניקה שלי תהיה ריקה מזוגות עם בעיות.
בברכה חמה
גד מאיר שמחוני
מרן השולחן ערוך אוסר לנשק באותו מקום - מישהו , 09/12/2009
אם הבנתי נכון אתה סובר שלדעת הרמב``ם מותר לנשק בכל מקום כדי להביא את האישה לסיפוק גם במקום התורף וכך הוראת למעשה בתגובה .מרן בסימן רמ אוסר לנשק את האישה במקום התורף וכותב על כך דברים חמורים .לא תסר דרכים לספק את האישה אפשר עם היד ואסור עם הפה .חוץ מהתימנים כולם פוסקים כמו מרו והרמא

שלום רב,
הבנת נכון וגם מר``ן בסימן ר``מ אינו כותב דברים לחמורים כפי שאתה מעמיד את הדברים על מקומם, וראוטי שגם תיתן את הסעיף הקטן בסימן ר``מ כדי שמי שרוצה לבדוק יוכל לבדוק.
וזה לשונו של מר``ן בסימן ר``מ הלכה ד.
(ד) אסור להסתכל באותו מקום, שכל המסתכל שם אין לו בושת פנים, ועובר על:
והצנע לכת (מיכה ו, ח), ומעביר הבושה מעל פניו, שכל המתבייש אינו חוטא, דכתיב: ובעבור תהיה יראתו על פניכם (שמות כ, כ) זו הבושה, לבלתי תחטאו (שמות כ, כ) ועוד דקא מגרה יצר הרע בנפשיה, וכל שכן הנושק שם, שעובר על כל אלה ועוד, שעובר על: בל תשקצו את נפשותיכם:
אכן האם אתה גם נוהג לפי שאר הסעיפים הכתובים בסימן ר``מ, הלא אף לא אחד נוהג לפי כל מה שכתוב שם, אז אם כן למה להתפס רק למה שכתוב כאן?
זו הסיבה שהרמב``ם עדיף על מר``ן שכן הוא מדייק יותר ומסביר יותר את התצורך הנכון בחיי אישות.
צר לי טומותר לך לחלוק עלי.
גד מאיר שמחוני
המשך - מישהו, 05/12/2009
אישתי אומרת שאם מנשקים או עושים דברים אחרים במקומות האלו זה גורם לילדים לא בסדר איך אני אשכנע את אישתי שזה לא נכון היא אומרת שזה כתוב באיזה מקום האמת זה מאוד מתסכל אותי ואם זה מותר זה יעזור פשוט לפעמים היא לא מגיעה לסיפוק

שלום רב,
מה שאשתך אומרת אינו כתוב בשום מקום! הרמב``ם אומר דברים מפורשים ביותר, והוא שהוציא את כל ההלכות מתוך הגמרא בודאי הכיר אותה על בוריה, לא כמו שהיום משחקים בלדעת את הגמרא, הוא עבר על כולה, הכיר כל תג בתוכה וכתב את סיכומיו בצורה ברורה ביותר. על כך אין לאף אחד עוררין. מכאן שכל מי שכתב אחריו דברים שונים, כתב מהגות לבו ורצה לגרום לפחד כלשהו אצל היהודים שהיו תחת שליטתו, אחרת לא יכול להיות מובןו הדבר.

מצד שני, בימינו, לצערי הרב, יש הרבה ``חכמים, בבות בובות למיניהן, רבניות ורבנים שכל דרכם בהרצאותיהם ושיעוריהם היא להפחיד את האדם לבל יזוז ממקומו מבלי ל]חד על כך שהוא עושה עברות וחטאים, וזו אינה דרך היהדות. זו דרך הנצרות והמיסיונריות ודרך עובדי כוכבים ומזלות.
אני נאלץ לטפל לא פעם באנשים שעברו את החוויות הללו ולהתחיל לשחרר אותם מהפחדים האיומים שהם הוכנסו אליהפ על ידי דוברי שחורות אלו.

זה שאשתך אומרת שהיא יודעת שזה כתוב במקום כלשהו, אינו אומר דבר, משום שגם בדברים אחרים שכן כתובים, בודאי לא בדברים שאינם כתובים, האנשים מפרשים לא נכון את הדברים. הם מפרשים כפי שהם רוצים אינם יורדים לעומקם של דברים. למשל דרך שבה אנשים מפרשים את ``איזוהי אישה כשרה העושה רצו בעלה`` אבל אינם יודעים היכן זה כתוב ומה המהמשעות של זה מלבד שאישה צריכה לשמוע למה שבעלה רוצה ולעשות את רצונו- וזה בדיוק אינו הפירוש הנכון.

הנה מה שכתוב ברמב``ם כלשונו של הרמב``ם, זה ניתן לבדיקה ולבירור לעומק.
הלכות איסורי ביאה פרק כ``א הלכה ט`:
אשתו של אדם מותרת היא לו לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר ואבר שירצה ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה ואע``פ כן מדת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ושיקדש עצמו בשעת תשמיש כמו שביארנו בהלכות דעות ולא יסיר מדרך העולם ומנהגו שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות:

בברכה,
גד מאיר שמחוני

בנוגע ליחסי האישות - מישהו, 05/12/2009
במה שהרב כתב בשם הרמבם
האם מתר גם לנשק האישה במקומות המכוסים כדי לגרום לה הנאה? האם זה פוגם בילדים?

בהחלט כן וזה אינו מפוגם במאומה, מלבד שזה יצור הנאה לאישה ושיפור מופלא לחיי הזויגות שלכם.
כל השאר שנאמר על כך שטויות!


הדברים מובאים בדיוק כפי שנכתב בהלכות יסורי ביאה פרק כא` הלכה ט.

גד מאיר שמחוני
משמעות הקדושה - מעיין, 29/11/2009
שלום לרב,

אך מהו גדר הקדושה בחיי האישות? האם ניתן לומר שאם הכוונה האמיתית של הבעל ושל האשה לענג האחד את השני, אך הם (רק) בגדר המותר ההלכתי שמובא ברמב``ם, זו עדיין קדושה, או שלהפך, שבקדושה עדיף לנקוט בקדש עצמך במותר לך ולהעדיף את ``ככפאו שד`` ?
מה אמור להיות ``המסלול`` של יחסי האישות במהלך החיים, האם יותר פתיחות (העצמה של החוויה הזוגית בדברים המותרים) או יותר פרישות וחסידות כפי שמובא ברמב``ם ?
תודה רבה לרב על תשובותיו.
(מתנצל שהשאלה קצת סתומה ולא מפורטת)

שלום רב,
כבר כתבתי בנושא של כפאו שד שהפירוש שאתם נותנים לו רחוק מאד מהמציאות של הפירוש הנכון.

הפירוש הנכון של ככפאו שד, שיעשה הכל לשמור על פליטתו עד שהאישה תגיע אף היא לפורקנה ואז יתיר לעצמו להשתחרר.

כל דרך אחרת לא מהווה ``צניעות`` כלשהי אלא אנוכיות מרובה הדואגת רק להנאתך שלך ולא לאישה. אז הבה לא נתמם ונעשה עצמנו לא מבינים שזה הולך על חשבונה של האישה ולא על חשונך.

המסלול של חיי האישות מתחיל מהבוקר כשפוקחים את העיניים ומחייכים באהבה רבה זה לזו, שמוכנים להקריב קורבנות אחד עבור השני ללא כל חשבון והתחשבנות של אני עשיתי והיא לא עשתה, שעל לשונך תמיד נמצאת מילת אהבה ומילה טובה לאישה, שבחים ולא ביקורות, ואז כשמגיע הלילה ונכנסים למיטה ההמשך מתבקש מאליו ומהווה סיום מופלא ליום נפלא.

כל השאר שאינו כזה שטויות והבלות רוח.

בברכה,
גד מאיר שמחוני
במהלך השנים יש יותר פתיחות. - נשואה 25 שנה, 24/11/2009
נכון מאוד שבשנים הראשונות באמת האישה יותר צנועה וסגורה ובעצם לומדת במהלך השנים יותר ויותר לומדת להכיר גם את גופה וגם את גופו. גם אצלי וגם אצל חברותי וכל הנשים שיש להם יראת-שמיים הפתיחות מגיעה עם השנים עד שמגיעים להתאמה ממש מושלמת. שום דבר לא בא ביום אחד או בחודש. החשוב לדעת שלפני הכל האהבה, החברות והזוגיות צריכים להיות מושלמים ואז חיי האישות יהיו נהדרים. ולסיום אני אוהבת את גישת הרב בתשובותיו המלומדות. ישר כח גדול על תשובותיך.

יישר כוח גם לך על התגוןבה הנפלאה.
גד מאיר שמחוני
הערה - משה, 22/11/2009
מפעם לפעם אני קורא את דברי הרב בשאלות השונות המופנות אליו (לא רק בענייני אישות). אני חייב לציין, שתמיד תשובותיו של הרב מנומקות ומוסברות היטב, וניכר שנכתבו בידי רב ואיש מקצוע מעולה בעל ניסיון רב. נכון לעתים בשכלי הדל, אני סבור שאולי צריך היה לתת תשובה אחרת, אבל אני מכיר בעובדה שעם כל הכבוד לעצמי, מדובר בתשובה רצינית של רב ואיש מקצוע.כאשר אדם קורא מהצד תשובה שכזו, הוא יכול לחשוב לעצמו מה שהוא רוצה, אבל אם הוא רוצה להטיל ביקורת, עליו לזכור את ההבדל בינו לבין הרב.
מה לרב להעליל הגברים תדיר בחיי אישות?? - דוד, 21/11/2009
אני עוקב בקביעות על תגובותיו של הרב בענייני אישות ולא פעם אחת הגיבו הקוראים על כך שהרב מביא דברים לא ברור מניסיונו של מי?.על סמך מה הרב קובע שכל הגברים `` היא צביעותו של הגבר שחושב רק על עצמו ועל הנאותיו האישיות ולא נותן אלפית מחשבה על הנאת של אשתו.`` מה לגבי נשים ש``עייפות`` תמיד ומתייחסות לגבר בחיי אישות כ``קדימה הזדרז אני רוצה לישון`` ומה עם גבר שלא מגיע לפורקו בשל יחסה של אשתו בזמן האישות, ומה לגבי נשים רבות שהורידו את הדימוי העצמי של הבעל במילה חדה אחת הקשורה לחיי אישות.
הגעתי למסקנה שהרב מצטט ומשתמש בדברי הרמב``מ עפ``י פרשנותו האישית.



שלום רב,
זכותך לא לקבל את דברי, זכותך לייחס לדברי פרשנות משלי לדברי הרב``ם, וזה אכן נכון. אלא שהפרשנות שלי נובעת מעשרים שנות ניסיון בטפול משפחתי ומיני, ולכן למרות שקביעתך נכונה לגבי הפרשנות שליף היא לא בתצרוה שאתה מביא זאת.

אז ככה, לאור ניסיוני הרב:
אישה עייפה, כלשונך,
אישה שמורידה את הבעל במילותיה על תפקודו ביחסי אישות,
והגבר שלא מגיע לפורקן בגלל יחסה של אשתו מתחלקים לחמערכת אחוזית כזו:
89 - 92^% הנשים שנוהגות כך עושות זאת כי הן רואות את עצמן כלי שרת ללענייני אישות, כביסה, ניקיון ובישול בעיני הגבר אך לא כשותפה לחיי המפחה או מישהי שצריך להתחשב בדתעה או רצונותיה, ובודאי לא להביאה לידי סיפוק בחיי איושת כך שהיא תרצה זאת פעם נוספת.
שאר 8-11 האחוזים הנותרים הן נשים קשות.

הדימוי של הגגבר שאינו מסוגל להתאפק לשמור על קצב עם אשתו הוא דבר ידוע ומוכח. וכן הגבר הרואה באשתו כלי שרת לבית צולא צריך להתייחס אליה יותר מדיף להעניק לה תקשומת לב, חיבוק, אהבה, נשיקה\ מילה טובה, כל אלו גורמים לה להראות כמו שציירת אותה בציורך המגושם, רק שכחת לצייר את המכחול ובידי מי הוא אחוז - בידי הגבר.
צר לי דור, עליך עוד לללמוד הרבה לפני שאתה מבקר.

בברכה,
גד מאיר שמחוני

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines