|
|
חשובה לי מאוד דעתך בעניין
|
|
בס"ד
לכבוד הרב עובדיה יוסף
שלום כבוד הרב
אני יודע שהנושא שאני אעלה ידוע ודנים בו.אבל, חשוב לי מאוד שתקרא את המכתב הזה,בין אם תבחר להגיב לו
או לא.
בתורתינו הקדושה נאמר:
-"לא תהו בראה לשבת יצרה" (ישעיה מ"ה ,י"ח).
- "ארבעה חשובין כמת ...כל אדם שאין לו בנים חשוב כמת שנאמר: "הבה לי בנים ואם אין מתה אנוכי""(נדרים סד ע"ב).
- "וחי בהם ולא שימות בהם" (יומא פה ע"ב).
- "כל עבירות שבתורה ייהרג ואל יעבור חוץ מעבודת כוכבים גילוי עריות ושפיכות דמים" (סנהדרין עד ע"א).
מארבעת הכללים האלו משתמע שיילודה היא ערך עליון ביהדות,ומניעת יילודה חלילה היא איסור חמור ביהדות .
יעקב ענה לרחל (על שאלתה מדוע הוא מונע ממנה בנים) : "התחת אלוקים אנוכי אשר מנע ממך פרי בטן".
מה יאמרו גדולי הדור כאשר בורא של עולם יעיד בהם כי לא הוא שמנע מבנות ישראל פרי בטן ...
וכי יאמרו "בנות ישראל החמירו על עצמן ואין אנו יודעים כיצד לנהוג. מצד אחד אתה אמרת בתורתך הקדושה X אבל בנות ישראל ראו לנכון להחמיר וכבר נהגו ישראל....ומה אנו הקטנים יכולנו לעשות???"
האם יש אמת בטענה מסוג זה? וממתי בנות ישראל קובעות הלכות? (לא שחלילה יש לזלזל בכבודן-אך אני מאמין אם היו יודעות את עניין הביוץ המוקדם לא היו מחמירות כן).
- האם לא כך ישיב להם הקב"ה ? :
מדוע גרמתם לבנותיי להיכנס לכלל סכנה וליטול כדורים?
מדוע ביישתם את פניהן? האנוכי בראתי אותן עקרות שיתביישו בטיפולים מיותרים למינהם...?
מדוע גזלתם ממונן כוחן וזמנן שלא כדין?
הלמען שמי עשיתם זאת? הזוהי תורתי אשר נתתי לכם אשר היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים....?
"הקריבהו נא לפֶחָתֶךָ! הירצך או הישא פניך?!, "- האם תשובתכם הייתה מספקת מלך בשר ודם שעברתם על דברו בטענה שכך הוא ציווה בעקיפין(רצינו להחמיר...)?
ומדוע בניי הצדיקים אשר קלה כבחמורה ישמורו ולא יעזו לגשת לרופא, וקיבלו את הדין באהבה פונים אליי יום יום בתחינה שאפקדם בפרי בטן ואין לי מה להשיבם...
צאו והתירו למי שזקוק לכך בריש גלי ומבלי בושת פנים , הלא זהו כבוד התורה.
אשר יעשה אותם האדם וחי בהם.
ניתן אפילו לומר שהמשך מנהג החומרא הזאת בימינו, על נשים שעקב כך נמנעות''מתעכבות מלקיים מצוות 'פרו ורבו', אשר בוודאות לא היה ידוע לנוהגי חומרא זאת בתחילה כי הדבר יכול להביא לידי כך, הוא מעין חילול השם, שכן הוא נוגד את המוסר וגורם לירידה בערך שמשווה הציבור הרחב לפוסקי הדור בפרט, ולירידת קרנה של היהדות בכלל.
על כן, על מנת למנוע חילול השם, ואדרבה - על מנת לקדש את השם ברבים, הפוסקים (גדולי הדור) צריכים להורות שאמנם מנהג חומרא זה אינו מתבטל לכולי עלמא, אבל כאשר מדובר בוודאות על ביוץ מוקדם, ויש כאן התנגשות בין חומרא הלכתית לבין מצווה מפורשת מן התורה (בתוספת ענייני מוסר, צער ויגון לסובלים מכך), די ברור מה הדין, ולכן נשים בעלות ביוץ מוקדם מותרות בתשמיש בימי ההחמרה בלבד."
ואסיים בברכת ואתם פרו ורבו.
ישנו מאמר שלם בעניין בכתובת :
http:''''toravoda.org.il''he''node''9
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
הבה נעמיד דברים על דיוקם:
א. גזרת שבעה נקיים לא נועדה למנוע פריון. למעלה מזה, תפקידו של פוסק ההלכה למנוע מצב בו גזירה זו תמנע פריון, וכך נוהגים כל פוסקי ההלכה שאני מכיר. מי שלא עושה כך – אינו נוהג בדרכה של ההלכה.
ב. בנות ישראל החמירו על עצמן כדי למנוע מצב בו תהיה בעילה אסורה. תמיד זה כך, שאנו מקבלים על עצמנו יותר ממה שריבונו של עולם אסר, בגלל אהבתינו את המצוות, ובשל הרצון שלנו שלא לפגוע בציווי הקדוש של ריבונו של עולם.
ג. הסכנה: נראה לי כי שימוש בטיעון זה אינו הגון, וזאת משתי סיבות: ראשית, אנחנו מסתכנים בנושאים רבים בחיים, ואני מניח שגם כותב המכתב לרב עובדיה יוסף נוסע במכונית מידי פעם ממקום למקום. החיים כוללים בתוכם סכנות מסוימות, ועצם קיומה של סכנה עדיין אינה משנה את ההלכה. מעבר לכך, רוב מוחלט של הנשים נוטל גלולות לשליטה על ההריון שלהם, ואם כן – מדוע ייפקד מקומה של ההלכה בנטילה זו. כדי להסיר ספק אני מבקש להדגיש כי אם מדובר באישה עם היסטוריה משפחתית אונקולוגית זה בהחלט שיקול הלכתי שמחזיר אותנו לסעיף א של תשובה זו.
ד. דרכו של פוסק הלכה היא ללכת מהקל הקל תחילה, ולא לבטל את הגזירה מיידית כפתרון ראשון. אנו תמיד מנסים קודם כל לעשות את שני הדברים כאחד – לזכות בפרי בטן ולשמור את גזירות חכמים – עוד קודם להכרעה שלעתים דבר נדחה מפני דבר. אדגיש שוב כי אסור שההלכה תעמוד בפני כניסה להריון, וכאמור - פוסקי ההלכה מופקדים על כך !
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
חשובה לי מאוד דעתך בעניין
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
באמת חכמים לא העזו לגזור כזאת...
- צדפ, 11/05/2011
אך בנות ישראל יש להן בחירה על גופן וזכותן לנהוג 7 נקיים כרצונן,
ומי שמתחתן אתן צריך להביא זאת בחשבון שעל דעת כן הוא נושא אותן.
|
|
לא לפירסום - טעות במילה?
- נחמיה, 15/11/2009
בסוף סעיף ג של התשובה כתובה המילה; ``אונקולוגית``.
האם הכוונה הייתה ל`גניקולוגית``??
|
הכוונה היא כפי שנכתב יש קשר בין לקיחת הורמונים ובין סרטן
|
|
|
|
|
|
|