יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » הפרדה באירועים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

הפרדה באירועים

מתוך: אישות ומשפחה » נישואין, טהרת המשפחה פורסם בכ"ד בחשוון התש"ע
שלום לכבוד הרב.

איזו הפרדה מחייבת ההלכה באירועי שמחה שבימינו (חתונות, בר מצוות וכו') ?
מובן שריקודים מעורבים אסורים, ואין על כך חולק.
אבל מה עם ישיבה מעורבת משפחות משפחות ? מה האיסור בזה לדעת האוסרים ?
ומה כבוד הרב חושב על כך ?


התשובה:
שלום וברכה

איני מבין מפני מה אסור לאדם לשבת עם אשתו ועם משפחתו באירועים, או שאסור לו לשבת עם ידידיו בדיוק באותה דרך שהוא יושב בשעה שהוא מזמין אותם לביתו.
יש להפריד לחלוטין את הריקודים כמובן; רווקים ורווקות ישבו בנפרד, ואילו משפחות יכולות לשבת ביחד.
יש הסוברים אחרת.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על הפרדה באירועים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
אני גם דוגל בישיבה מעורבת - נתי, 10/02/2010
כבוד הרב אני מסכים לגמרי עם הגישה שלך שזה כמו לארח אנשים בביתך או לשבת עם משפחתך,
אך אני חושב שהבעייה הינה שבד``כ יש בכל אירוע גם של שומרי תורה ומצוות את אותן האורחות שאינן כך, ומתלבשות שלא בצניעות כלל וכלל. לא זו בלבד אלא שהלבוש הכי חשוף ופרוץ בא לידי ביטוי בעיקר באירועים משפחתיים שלא כמו נניח בחיים הרגילים, ברחוב בעבודה וכו`. הן גורמות להכשלת הגברים ולהרהורים מיותרים.
לדעתי זו הבעייה, ולענ``ד זו הסיבה לאלה שחושבים אחרת וסוברים שעדיף לעשות הפרדה גם בישיבה.ניתן להבין את המחמירים.
תגובה - יוני, 12/11/2009
אכן, אם האנשים היו יושבים רק עם בני משפחתם - אין בכך שום בעיה הלכתית.
אלא, שכידוע, לאירועים כאלה, מגיעים בד``כ, גם אנשים זרים שאינם קרובים ולא ידידים, ולצערינו, לא כולם לבושים בצניעות, וד``ל.
מבלי לפגוע בשואל כמובן - אסף , 12/11/2009
השאלה הזאת כל הזמן מתמיהה אותי מחדש, וכי הנוהגים לשבת בישיבה נפדת אף בסדר פסח יושבים בנפרד וכיו``ב?! נהפוך הוא, אני רואה בישיבה ``המעורבת`` בשמחות חובה גמורה, לא פחות.
אני חושב שאם כבר, אז בדיוק להיפך! - אבי, 11/11/2009
משפחות יכולות לשבת בנפרד, אבל רווקים ורווקות חייבים לשבת ביחד! זו ההזדמנות הכי טובה בשבילם להכיר וכיצד נמנע אותה? האם חסרים אנו בני שלושים ובנות שלושים ובני ארבעים ובנות ארבעים שאינם נשואים???



פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines