יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » עונשו של הפונה למקובלים והמתקשרים ...
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

עונשו של הפונה למקובלים והמתקשרים ...

מתוך: מצוות וקיומן » עבודה זרה פורסם בח' בסיוון התשס"ח
שלום רב
אני דתי אולם בעבר בעקבות משברים אישיים קשים שפקדו אותי שמתי מבטחי בכל מיני ידעונים ומחוללי כשפים ביניהם גם מגידי עתידות מחזירי אהבות ואנשים המתיימרים לעשות כישופים על פי הקבלה המעשית. עסקתי בכך תקופה ארוכה בה קברתי מפעם לפעם חומרים ותמונות של אנשים באדמה והסתובבתי עם קמעות מסוגים שונים. היום תודה לאל אני מבקש לשוב לדך הישר אחרי שהכרתי כי אין אחר מלבד ה' וכי האמונה בו היא הדרך הישרה והטובה וכי איני נזקק לכל מיני ידעונים ומכשפים אולם אני חושש שמא הכישופים שבהם עסקתי בעבר עשו כל מיני דברים בעולמות עליונים וכי אני אשלם עליהם באובדן מזל בעולם הזה ובעונש בעולם הבא. אני רוצה להדגיש כי אני באמת כרגע בבחינת מודה ועוזב אבל אני מבקש גם את הירוחם ומבקש לדעת האם יש איזה שהוא תיקון למעשים שלי מפעם האם אני זקוק אולי אפילו להיפגש עם איזה רב שיעשה לי ניקוי של כל הכישופים שהתעסקתי בהם בעבר. אנא השיבו לי תשובה מפורטת אני ממש ביאוש ובמצוקה קשה אני מרגיש כאילו אני משלם ביוקר עם מעשים שעשיתי מתוך מצוקה קשה. אני לא רוצה ששדים ומלאכי חבלה יפגעו בי ויהרסו לי את החיים כי אני יודע שהתעסקות בכישופים ובקמעות ובמאגיה שחורה עלולה להביא לזה.
עזרו לי!!!
תודה


התשובה:
לשואל שלום
אשריך שהינך זוכה ומתנער מדמיונות הכזב של שרלטנים בעלי כזב עמי הארץ המנוערים מתורה ויראת שמים, שהמכנה המשותף שלהם הוא אהבת הממון הספוגה רמייה.
הפריחה של הילרים ומתקשרים,הינה מסימני קטנות המוחין חרדתיות יתר וחוסר אמונה שלמה ברבונו של עולם ובנצחיות תורתו.
חכמי הקבלה הזהירו מאוד מלהתעסק עם קבלה מעשית או לבוא במגע עם בעלי הדמיונות וההוזים והמתקשרים למינהם היוצרים אשליה אצל אנשים בעלי מצוקות שונות ומשעבדים אותם סביבבם תוך יצירת תלות מוחלטת בהם לפני כל החלטה בחיים.
בכך נוטלים הם מהם את צלם האלוקים שבהם שהוא השכל (רמב"ם) או לחילופין הבחירה (משך חכמה) והופכים אותם לרובוטים המסירים אחריות של ממש מחייהם.
לדאבון הלב מידי יום כפיטריות (רעילות)אחר הגשם, צצים להם כל מיני בעלי חזיונות,הכאב הגדול הוא לראות,את הניצול המרושע של אנשים אלו על פגועי גורל או סתם אנשים טובים חסרי עמוד שדרה אמוני או נפשי.
מזה שנים אני עוקב אחר תופעות אלו, ומשתדל לעשות חסד ולהציל אנשים תמימים מציפורניהם של נוכלים אלו. ברוב המצבים הפנייה נובעת מצורך עמוק בתמיכה פסיכולגית שבעלי הכוחות במיומנות ובכשרון שקרי מספקים,הפונה חש בטוח ומוגן. אך אילו הייתה זו פנייה חד פעמית החרשתי,קשר ממושך עם הילרים ושותפיהם,גורם לעיוות נפשי,תלות,שטחיות,חוסר יראת שמים (אמיתית),סגידה נפשית ברמות שונות המוגדרת כעבודה זרה (לרוב, חסידיהם לא מסוגלים להודות בכך) ולהעצמת הדמיון הכוזב בחייהם.
מי שחש צורך לפנות אליהם,זהו איתות פנימי לבחון את עולמו האמוני והפסיכי,המצריך טיפול והדרכה רצינית. נהייה אחר בעלי כוחות,לא מביאה את המזור המיוחל והנדרש,רק מוסיפה כאב ושקיעה נפשית ורוחנית לטווח הארוך.
כשהמכונית מתקלקלת -פונים למוסך,כשיש סתימה בברז -פונים לשרברב, כשנעל נקרעת- פונים לסנדלר כשהשיניים כואבות-פונים לרופא שיניים, כשחשים תקועים בחיים ומשהו לא זורם זמן רב- פונים לפסיכולוג, כשקשה עם בן/בת הזוג-פונים למטפל זוגי, כשמחפשים קרבת ה' וברכתו -פונים אליו ית' !
לאורך כל הדורות חכמי ישראל נלחמו בתופעות אלו בהבינם את הקלקול הטמון בהם,גם כאשר אין איסור הלכתי מפורש הנזק הוא רב, כדברי מרן הראי"ה קוק זצ"ל :
" אמנם יתר ההשערות בעניינים הנפשיים, העומדים חוץ מגבול החיים המעשיים והמוסריים,אף שאין אנו יכולים להכחישם,מ"מ אין לנו להמשיך על פיהם אורחות חיים ע"פ תורתנו הק' ,שהרחיקה אותנו מלהיות צוללים בחזינות בלתי ברורים,כאשר אסרה לנו כל מיני כישוף ודרישה אל המתים,ואסרה לכוהנים להיטמא למתים,וקשרה את המצוות כולן אל החיים.
ואמרו בירושלמי דברכות פ"ג, "כל ימי חייך,ימים שאתה עוסק בהם בחיים,ולא ימים שאתה עוסק בהם במתים". העולם המופשט מן החיים המעשיים ראוי להיות יותר מלא ונשא מהחיים המוגבלים,אבל אם נבא להמשיך ממנו מעשים ונימוסים ורעיונות מעסיקים את הכלל,ודאי יטמאו את הרעיון.
ע"כ אפילו הנביאים לא נתנבאו כ"א לימות המשיח, אבל עוה"ב עין לא ראתה אלקים זולתך".

התורה הדריכה אותנו להיות מחוברים לחיים ולא לברוח לפתרונות שמעבר לחיים. לכן אחד ההסברים לאי התייחסותה של התורה לעולם הבא ולמלאכים וכיו"ב הוא,כדי למקד את האדם לחיות ולמצוא את חידת חייו במסגרת העולם הזה.
להלן אצטט קטעים ממקורות לשיעור שלימדתי בעבר.

תָּמִים תִּהְיֶה עִם ה' אֱלֹהֶיךָ .
משמעות התמימות היא - כותב רש"י - התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבוא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו:
ומאריך הרמב"ן בחובת מצווה זו , " וטעם תמים תהיה עם ה' אלהיך - שנייחד לבבנו אליו לבדו, ונאמין שהוא לבדו עושה כל והוא היודע אמתת כל עתיד, וממנו לבדו נדרוש העתידות, מנביאיו או מאנשי חסידיו רצוני לומר אורים ותומים. ולא נדרוש מהוברי שמים ולא מזולתם, ולא נבטח שיבואו דבריהם על כל פנים, אבל אם נשמע דבר מהם נאמר הכל בידי שמים, כי הוא אלהי האלהים עליון על הכל היכול בכל משנה מערכות הכוכבים והמזלות כרצונו מפר אותות בדים וקוסמים יהולל. ונאמין שכל הבאות תהיינה כפי התקרב האדם לעבודתו. ולפיכך אחר אזהרת שאלת העתידות מקוסם ודורש בעד החיים אל המתים אמר שתהיה תמים עם השם בכל אלה, ולא תירא ממגיד עתיד אבל מנביאו תדרוש ואליו תשמע. וזה דעת אונקלוס, שלים תהא בדחלתא דה' אלהך, שלא תהיה חסר ביראתו, כי "תמים" הוא השלם בדבר, כמו שה תמים (שמות יב ה) שאין בו מום ושום חסרון. וזו מצות עשה, וכבר הזכרתי זה בפסוק והיה תמים (בראשית יז א)".

כותב הרמב"ם בסוף הפרק העוסק באוב וידיעוני ושאר בעלי הכוחות למינהם :
"ודברים האלו כולן דברי שקר וכזב הן והם שהטעו בהן עובדי כוכבים הקדמונים לגויי הארצות כדי שינהגו אחריהן, ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו ולא להעלות על לב שיש תועלת בהן, שנאמר כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל, ונאמר כי הגוים האלה אשר אתה יורש אותם אל מעוננים ואל קוסמים ישמעו ואתה לא כן וגו', כל המאמין בדברים האלו וכיוצא בהן ומחשב בלבו שהן אמת ודבר חכמה אבל התורה אסרתן אינן אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת ובכלל הנשים והקטנים שאין דעתן שלימה, אבל בעלי החכמה ותמימי הדעת ידעו בראיות ברורות שכל אלו הדברים שאסרה תורה אינם דברי חכמה אלא תהו והבל שנמשכו בהן חסרי הדעת ונטשו כל דרכי האמת בגללן, ומפני זה אמרה תורה כשהזהירה על כל אלו ההבלים תמים תהיה עם ה' אלהיך ".

מי פונה לאנשים אלו ומדוע ?!
" וידוע מטבע בני האדם בכלל שרוב פחדם ויראתם היא מאבדת הממון והבנים, ולזה פרסמו עובדי האש בזמנים ההם שכל מי שלא יעביר בנו ובתו באש ימותו בניו, ואין ספק שמפני זאת ההרחקה ימהר כל אחד לעשותו לרוב חמלתו ופחדתו על הבן ולמעוט הפעולה וקלותה, שאין שם אלא להעבירו על האש, וכ"ש בהיות ענין הבנים הקטנים מסור לנשים וידוע מהירות האמין הנשים לכל דבר וחולשת שכלם בכלל, ומפני זה עמדה התורה כנגד זאת הפעלה מאד ועשתה בה מן החזוקים מה שלא עשתה בשאר מיני ע"ז, למען טמא את מקדשי ולחלל את שם קדשי, ואחר כן הגיד הנאמן מפי השם ואמר שזה הענין אשר יעשהו להחיות הולד במעשה ההוא, יאבד השם עושהו ויכרית זרעו, אמר ונתתי את פני באיש ההוא ובמשפחתו, ודע שרושם הפעולה ההיא נשאר עד היום לפרסומו בעולם". [מורה נבוכים חלק שלישי פרק לז ].
בספר נפש החיים,התייחס בתקיפות למשחרים על פתחיהם של בעלי כוחות , "וזו הייתה כל עניין עבודה זרה של דורות הראשונים מימי אנוש ...
ומהם שהתדבקו לעבודת איזה אנשים,כדי להמשיך השפעת אמונת אמון וענייני עתידות.וזהו הכול ע"ז גמורה,ובכלל "לא יהיה לך אלוהים אחרים".
לכן הנח לכל האלילות והבערות הזו,קבע לימוד דבר יום ביומו בספר הקדוש מסילת ישרים לרמח"ל כדי להתנקות מכל מה שספגת,למד ושנן אותו עשרות ומאות פעמים,בכוחו ליישר ולתקן את הלב והמוח.וכן למד את הקדמות הרמב"ם למשנה הבונים יחס בריא ונכון לעניינים אלו.
הסר דאגה מליבך והבוטח בה' חסד יסובבנו.
כל טוב

 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על עונשו של הפונה למקובלים והמתקשרים ...
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
מצוות לא תעשה שאלה לרב שמעון בן שעיה שליט``א - עמוס ברכה, 14/06/2008
בסייעתא דשמיא
לכבוד כבוד הרב שמעון בן שעיה שליט``א
שלום וברכה
ראשית אני מודה לד` ולכבוד הרב על שכתב בהרחבה על העניין יהי רצון שתאבד כל מכשפה

שנית שאלה לכבוד הרב
-----------------------
הגיעה לידי שמועה על זוג
שפנו לאסטרולוג בכדי שיכוון אותם לקבוע תאריך נכון ליום נישואים ואכן כך הם נישאו לפי הוראת האסרולוג

אני אישית ראיתי בחומרה דבר זה כלומר שהם עברו על לאו מפורש לא מנחשו ולא תעוננו

ואז מישהוא אמר לי כי דבר זה של אסטרולגיה אינו כל כך ברור שהוא איסור ולא הבנתי אותו
--------------------------

והנה עתה גם בתשובתך ראיתי שכבוד הרב כתב והנה ציטוט

``לאורך כל הדורות חכמי ישראל נלחמו בתופעות אלו בהבינם את הקלקול הטמון בהם,גם כאשר אין איסור הלכתי מפורש הנזק הוא רב, כדברי מרן הראי``ה קוק זצ``ל :
----------------------
אודה לכבוד הרב מדוע לא מדובר באיסור הלכתי מפורש
ואם כן יש לי ללמד זכות על אותו זוג
לומר שלפחות לא הלכו בדרכה של תורה אך לא עשו איסור ?


אודה לכבוד הרב באם יוכל לשלוח לי את תשובתו

עיין ברמב``ם הלכות ע``ז פי``א.
ובשו``ע נפסק:
אין שואלים בחוזים בכוכבים ולא בגורלות. הגה: משום שנאמר: תמים תהיה עם ה‘ אלהיך (דברים יח, יג) . וכ``ש דאסור לשאול בקוסמים ומנחשים ומכשפים.[שולחן ערוך יורה דעה סימן קעט,א ]
שאלה - העעכג, 14/06/2008
אני מעוניינת ללכת לסדנה להעצמה אישית לחיזוק הביטחון העצמי. האם יש סדנה שכבוד הרב יכול להמליץ לי עליה באזור הצפון? אני גרה במגדל העמק

איני מכיר, ולכן לא אוכל לסייע בכך.
בהצלחה
שואל יקר - שם, 13/06/2008
אני מבינה את מצוקתך אך מקריאה מחודשת של שאלתך עולה כי באיזשהו מקום אתה עדיין מחפש את התשובה במקום הלא נכון.
המשמעות של לא לפנות למתקשרים ודומיהם היא - לקיחת אחריות. ברגע שאדם משליט את מרותו של השם יתברך על עצמו הוא לוקח אחריות על מעשיו.וממקד בעצמו את השליטה על חייו.
אמנם אתה מצטער מאוד על מעשיך אך אין רב או שום אדם בעולם שיוכל לעשות לך איזה נס ללחוץ על איזה כפתור ותתנקה.רק אתה בכך שתפסיק לחשוב על חטאי העבר - תנקה את עצמך.
נכון - אולי חטאת אבל די! תאפשר לעצמך להיות ``ירוחם``. הרמבם כותב שמי שלא חושב על ש=ד=ים ורוחות לא נפגע מהם. תמיד כששואלים אותי אם אני מאמינה בעין הרע אני עונה ``אני מאמינה בקדוש ברוך הוא.`` הוא מנהל את העולם והוא יחליטו מה יקרה בהתאם למעשיי, להשתדלותי, ולמה שיראה לנכון.
העניין הוא לא לחפש מי ינקה אותך אלא לנקות את עצמך ולהפסיק לחשוב על העבר. רק פנים מאירות קדימה. גם למנשה הגרוע שהחטיא את ישראל השם חתר לו חתירה מתחת כסא הכבוד והשיבו בתשובה כשראה שהוא מתחרט על מעשיו לפני מיתתו.
תפסיק להתעסק עם זה גם במחשבה שלך, והבוטח בהשפ חסד יסובבנו. לא ימנע טוב להולכים בתמים.עלה והצלח!
לכבוד הרב - המומה, 12/06/2008
לכבוד הרב שלום! מבלי לזלזל בכבודך אני שואלת את עצמי כמה אתה יודע מה זה הילרים?
אתה בנשימה אחת מזכיר הילרים ומתקשרים כששני הדברים שונים לגמרי!!!
אני מטופלת כבר שנים (לסירוגין) אצל הילרית. האישה הזו דתיה שומרת מצוות כהלכתן ולא מתיימרת להיות מתקשרת או חוזה עתידות. הדבר היחיד שהיא כן עושה הוא לעזור לאנשים רבים.
אין זה המקום להסביר מה בדיוק היא עושה ואיך אבל מה שבטוח הוא שהיא לא עונה על שום הגדרה שכתבת פה.
מאוד מקומם אותי שרב ויועץ יוצא נגד אנשים שאפילו לא טרח לבדוק מה הם עושים ומה השיטה שלהם לריפוי.
אותה אישה כשהתחילה לטפל הלכה לשאול רב גדול שאמר לה שעליה להמשיך ולעסוק בהילינג.
גם בעלי בדק האם יש משהו במעשיה שנוגד את ההלכה ולמרות שחיפש רבות לא מצא.
סתם אנקדוטה : שני נשים חילוניות שביקרו אצל אותה אישה בגלל בעיות רפואיות שונות חזרו בתשובה לאחר שיחות רבות עם אותה אישה.

לגב‘ המגיבה,צר לי אם פגעתי ברגשותייך. אך חובתי לומר את האמת כפי שאני מבינה לענ``ד, בהתבסס ע``פ מה שקיבלתי מרבותיי ובראשם מו``ר הרה``ג יעקב אריאל שליט``א,שבמשך שנים מדבר כותב ומזהיר מפני תופעות מסוכנות אלו.
ביחס לדברייך,אצטט כאן את דברי חז``ל אודות הצלחותיהם של אנשים אלו.

א``ל זונין לר``ע: לבי ולבך ידע דעבודת כוכבים לית בה מששא, והא קחזינן גברי דאזלי כי מתברי ואתו כי מצמדי, מ``ט? אמר לו: אמשול לך משל, למה``ד? לאדם נאמן שהיה בעיר, וכל בני עירו היו מפקידין אצלו שלא בעדים, ובא אדם אחד והפקיד לו בעדים, פעם אחד שכח והפקיד אצלו שלא בעדים, אמרה לו אשתו: בוא ונכפרנו, אמר לה: וכי מפני ששוטה זה עשה שלא כהוגן אנו נאבד את אמונתינו? אף כך יסורין, בשעה שמשגרין אותן על האדם, משביעין אותן: שלא תלכו אלא ביום פלוני, ולא תצאו אלא ביום פלוני ובשעה פלונית, ועל ידי פלוני ועל ידי סם פלוני, כיון שהגיע זמנן לצאת הלך זה לבית עבודת כוכבים, אמרו יסורין: דין הוא שלא נצא, וחוזרין ואומרים: וכי מפני ששוטה זה עושה שלא כהוגן אנו נאבד שבועתנו? והיינו דא``ר יוחנן, מאי דכתיב: +דברים כח+ וחלים רעים ונאמנים? רעים - בשליחותן, ונאמנים - בשבועתן. א``ל רבא בר רב יצחק לרב יהודה: האיכא בית עבודת כוכבים באתרין, דכי מצטריך עלמא למטרא, מתחזי להו בחלמא ואמר להו: שחטו לי גברא ואייתי מטרא, שחטו לה גברא ואתי מטרא! א``ל: השתא אי הוי שכיבנא לא אמרי לכו הא מלתא, דאמר רב, מאי דכתיב: +דברים ד+ אשר חלק ה‘ אלהיך אותם לכל העמים? מלמד שהחליקן בדברים כדי לטורדן מן העולם. והיינו דאמר ריש לקיש, מאי דכתיב: +משלי ג+ אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן? בא לטמא פותחין לו, בא לטהר מסייעין אותו.[מסכת עבודה זרה דף נה.].
טעות בכותרת השאלה!!!!! - elad, 10/06/2008
ח``ו שיש טעות בלפנות למקובלים אמיתיים, יש לציין שרק מי שהעמיק בתורות הנגלה גם נפתחו לפנו שערי הנסתר,
אותם אלו שהיית אצלם אין להם את הזכות להיקרא מקובלים,מקסימום אוהבי קבלות וד``ל..
אם אתה רוצה הדרכה על דרך הנסתר פנה לרב עזרא שיינברג מצפת הוא ת``ח שמרן הגר``מ אליהו סמך ידיו עליו.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines